Dirk  Soetens
Dirk Soetens
Market Intelligence Manager
26/11/2021
Hieronder 3 straffe redenen waarom online advertising en radio een winning team zijn. Beide media zijn complementair en versterken elkaars effect in campagnes. Onze matchmakers vertellen je graag hoe je met deze twee pijlers je ROI kan optimaliseren en welke campagnevoering tot de beste resultaten leidt.

1.Radio boost online traffic met 28%

10 minuten na uitzending van een radiocampagne wordt een gemiddelde stijging in traffic naar de eigen website gemeten van maar liefst 28%.* Ambieer dit cijfer dus gerust bij je volgende radiocampagne.

2. Radio vult het vertrouwen aan in online en social media

57% van de ondervraagden geeft aan te vertrouwen in radio, voor online media zakt dat cijfer tot 32% en zelfs 20% voor socials. Beide media inzetten werkt versterkend op het consumentenvertrouwen.**

3. 1 mio Belgen 18-64 zoeken online naar producten vermeld op radio

1 miljoen Belgen 18-64 gaan al eens online informatie opzoeken over producten of diensten waarvoor geadverteerd wordt op de radio. ***

Ons advies

Een ideale campagnevoering speelt de troeven van radio uit aan het begin van de marketingfunnel. Radio blijft het meest kostenefficiënte medium om snel en kwalitatief awareness en consideration op te bouwen. Op deze manier verzeker je de toevoer van nieuwe potentiële klanten, een asset die online media alleen niet kunnen bieden. In deze boodschappen leg je de nadruk op je positionering en zet je je DBA’s (Disctinctive Brand Assets) in.

Gebruik aansluitend digitale kanalen om op korte termijn conversie te realiseren. Gebruik daarvoor de uitgebreide targetingmogelijkheden en communiceer over specifieke acties, promoties of eigenschappen van je product.

Op die manier laat je radio de ideale voorzet geven om erna gericht te kunnen scoren.

Interesse in de mogelijkheden?

Contacteer ons voor advies en onderzoeksresultaten op maat, onze matchmakers staan klaar om je campagnes (en ROI) te optimaliseren.

Bronnen:
(*) Spotalytics, 2019-202

(**) EBU Trust in media 2020

(***) BMM, 2020