25/08/2021
Met nieuwe radioverhalen, vertrouwde sterkhouders, live-events en inspirerende podcasts wordt 2021 een uniek radio-najaar. Uit het brede aanbod selecteerden wij telkens drie nieuwkomers om naar uit te kijken.
→10 minuten na uitzending van een radiocampagne wordt een gemiddelde stijging in traffic naar de eigen website gemeten van maar liefst 28%.* Ambieer dit cijfer dus gerust bij je volgende radiocampagne.
57% van de ondervraagden geeft aan te vertrouwen in radio, voor online media zakt dat cijfer tot 32% en zelfs 20% voor socials. Beide media inzetten werkt versterkend op het consumentenvertrouwen.**
1 miljoen Belgen 18-64 gaan al eens online informatie opzoeken over producten of diensten waarvoor geadverteerd wordt op de radio. ***
Een ideale campagnevoering speelt de troeven van radio uit aan het begin van de marketingfunnel. Radio blijft het meest kostenefficiënte medium om snel en kwalitatief awareness en consideration op te bouwen. Op deze manier verzeker je de toevoer van nieuwe potentiële klanten, een asset die online media alleen niet kunnen bieden. In deze boodschappen leg je de nadruk op je positionering en zet je je DBA’s (Disctinctive Brand Assets) in.
Gebruik aansluitend digitale kanalen om op korte termijn conversie te realiseren. Gebruik daarvoor de uitgebreide targetingmogelijkheden en communiceer over specifieke acties, promoties of eigenschappen van je product.
Op die manier laat je radio de ideale voorzet geven om erna gericht te kunnen scoren.
Contacteer ons voor advies en onderzoeksresultaten op maat, onze matchmakers staan klaar om je campagnes (en ROI) te optimaliseren.
Bronnen:
(*) Spotalytics, 2019-202
(**) EBU Trust in media 2020
(***) BMM, 2020