07/09/2020
Als de Creative Belgium Awards een graadmeter zijn, dan is audio zowat het meest creatieve medium van het moment. Dat bewijzen de maar liefst 13 awards.
→Wat als je als supermarkt echt een rol wil spelen in het leven van je consument? Dan bied je een antwoord op de dagelijkse uitdagingen waarmee hij wordt geconfronteerd en focus je op wat hem écht bezig houdt: gezond eten. Vervolgens vertel je je verhaal niet enkel in campagnes maar maak je het waar op alle niveaus. Dat Delhaize echt mee is met het leven toonde het nog recent door 5.000 gezonde producten goedkoper te maken. Met gezonde initiatieven als de suikerontduikers of de GoodCook workshops op scholen zette de retailer al eerder in op connecteren met de doelgroep. Ook de VitaMinis-acties zijn al twee jaar bijzonder succesvol bij kinderen. En wie herinnert zich niet de geweldige campagne van de Tovergroentjes?
“Wie meaningful wil zijn, moet echt luisteren naar de consument”, vertelt Brand Director Delhaize Belgium Aude Mayence. “Een vraag als ‘hoe kunnen we gezonder eten?’ leidde in 2019 tot het initiatief de Tovergroentjes. We zorgden voor nieuwe namen voor de groenten, gaven verhalen mee over gezonde voeding – onder andere via een creatieve radiocampagne en luisterverhalen op Spotify – en maakten groenten zo aantrekkelijker voor kinderen. We werkten in op alle touchpoints: aan de campagne koppelden we korting op de groenten, spaarakties en 1+1 voordeel.”
Losse producten en diensten aanbieden is dus definitief passé. De toekomst is aan de merken die connecteren met hun consument door hen relevante totaalervaringen te bezorgen op àlle touchpoints.
Onze matchmakers helpen je graag verder