


Nieuwe luistercijfers: sterk najaar voor VRT-radio
Deze week maakte het CIM de resultaten* van het radio-onderzoek voor de periode september – december 2019 bekend. Dit zijn de belangrijkste inzichten voor je radioplanning*:
VRT-radio
Wekelijks luisteren 91% van de Vlamingen naar radio en 70% naar de VRT-radiozenders. Met dagelijks bijna 3 miljoen luisteraars en een gestegen marktaandeel van 62% sluiten de VRT-radiozenders het najaar mooi af.
Radio 2 blijft de grootste familie van Vlaanderen met een marktaandeel van 30,9% en weet dagelijks meer dan 1,3 miljoen luisteraars te bekoren. Radio 1 staat sterk met een marktaandeel van 8,1% dankzij een langere luisterduur (151 minuten per dag). Op de commerciële doelgroep 18-44 staat Studio Brussel in pole position (21,1%), gevolgd door MNM (19,6%). Samen bereiken ze wekelijks meer dan 1,1 miljoen luisteraars in deze leeftijdsgroep.
* Bron: CIM RAM, sept.-dec. '19, ma-zo, 6-22u
Luistergedrag stijgt bij jongeren

Download hieronder de volledige pdf-versie van de infografiek :
Meer info?
Contacteer het radioteam voor een diepgaande analyse van de resultaten op de doelgroep van jouw merk.