Stefan Delaeter
Stefan Delaeter
Research Manager
12/01/2021
Het CIM heeft een nieuwe mediaplanningsgolf aan de reclamemarkt ter beschikking gesteld. Deze is gebaseerd op veldwerk van 31 oktober 2019 tot 5 november 2020 (exclusief maart-april en juli-augustus).

Enkele highlights voor adverteerders, mediaplanners en creatieve bureaus:

  • MNM: marktleider op 12-24, 15-34 en kerndoelgroep 18-44. 19,6% van de jongeren 15-34 luistert dagelijks.
  • Radio 2: grootste Vlaamse radiozender (30,9%). 24% marktaandeel op kerndoelgroep 35-64, dagelijks 1.324.000 luisteraars en op zaterdagochtend 1.180.000 luisteraars 12+ (6-12u).
  • StuBru: marktleider en meest selectief op 18-54.
  • Radio 1: kerndoelgroep 30+ SG 1-3: 19,7% dagbereik en 14,2% marktaandeel.
Block image
Download de infografiek
CIM-infografiek 20210111
Download

Meer weten over adverteren op radio?

Contacteer ons vrijblijvend, onze matchmakers staan je graag te woord.