nl
![Header image](/uploads/media/1920x450/05/3075-Var_2021_Foto_StuBru%20Eva%20x%20Max%20CIM.jpg?v=1-2)
![Header image](/uploads/media/1000x450/05/3075-Var_2021_Foto_StuBru%20Eva%20x%20Max%20CIM.jpg?v=1-2)
![Header image](/uploads/media/480x480/05/3075-Var_2021_Foto_StuBru%20Eva%20x%20Max%20CIM.jpg?v=1-2)
Resultaten CIM-radioluistercijfers november 2019 - oktober 2020
Het CIM heeft een nieuwe mediaplanningsgolf aan de reclamemarkt ter beschikking gesteld. Deze is gebaseerd op veldwerk van 31 oktober 2019 tot 5 november 2020 (exclusief maart-april en juli-augustus).
Enkele highlights voor adverteerders, mediaplanners en creatieve bureaus:
- MNM: marktleider op 12-24, 15-34 en kerndoelgroep 18-44. 19,6% van de jongeren 15-34 luistert dagelijks.
- Radio 2: grootste Vlaamse radiozender (30,9%). 24% marktaandeel op kerndoelgroep 35-64, dagelijks 1.324.000 luisteraars en op zaterdagochtend 1.180.000 luisteraars 12+ (6-12u).
- StuBru: marktleider en meest selectief op 18-54.
- Radio 1: kerndoelgroep 30+ SG 1-3: 19,7% dagbereik en 14,2% marktaandeel.
![Block image](/uploads/media/630x400/01/3071-Var_2021_NL_Infografiek%20CiM%200113%20sneak%20peak.png?v=1-0)
Download de infografiek
CIM-infografiek 20210111
Download
Meer weten over adverteren op radio?
Contacteer ons vrijblijvend, onze matchmakers staan je graag te woord.