Julie Desmet
Julie Desmet
Business Developer Creative Partnerships
02/01/2023
Dit jaar werd de grootste solidariteitsactie van het land uitgerold in Hasselt. Naast trouwe hoofdsponsor KBC hebben ook Telenet, Albert Heijn en Bebat hun schouders gezet onder de beproefde succesformule van Eén, StuBru, MNM, Ketnet en VRT MAX. De 4 adverteerders tonen zich daarbij niet alleen van hun warmste maar ook van hun creatiefste kant.

1. Telenet

“Met het programma ‘Essential Internet’ wil Telenet iedereen toegang geven tot betaalbaar internet. Samen met CAW’s, OCMW’s, lokale vzw’s en scholen proberen we de digitale kloof te verkleinen door mee te vlammen tegen kansarmoede. Dat we tijdens de Warmste Week konden oproepen om oude laptops in te leveren, zette niet enkel ons programma in de kijker maar gaf de hele inzamelactie een gigantische duw in de rug”.

“Op onze stand in Hassel lanceerden we ‘De Warmste Selfie-actie’. Daar kon je met een lichtartiest een leuke selfie nemen en deze delen via Het Warmste Netwerk van Telenet.”
Lisa Dewinter, Marketing Communications Manager Telenet

2. Albert Heijn

“Iedereen heeft recht op gezond en betaalbaar eten. Daarom steunden we DWW met de actie ‘Het Warmste Gerecht van Albert Heijn’. ‘Warmste Gerechten’ zijn gezonde, goedkope maaltijden (max €2 pp). Per verkochte maaltijd doneerden wij €2 aan DWW. Tv-chef Jeroen Meus heeft deze 5 ‘Warmste Gerechten’ bedacht en heeft in Hasselt alvast geïnspireerd door ter plaatse warme, verse en goedkope gerechten te bereiden. Wij zijn er zeker van dat Vlaanderen zijn goede voorbeeld massaal zal volgen.” 
Els Lagrou, marketing- en communicatiedirecteur Albert Heijn België

3. KBC

“Al sinds een paar jaar zijn wij overtuigd partner van De Warmste Week. Uiteraard droegen wij ook dit jaar weer ons steentje bij. Dit partnership geeft ons de kans om op grotere schaal een verschil te maken voor de samenleving. We waren aanwezig op het terrein en verkochten blauwe KBC-vlammetjes, gaven gratis mutsen en supportersborden waarop een leuke boodschap geschreven kon worden en daarbovenop kon je via de KBC-betaalknop nog een bedrag storten naar wens voor De Warmste Week. Ook dit jaar konden we weer een recordbedrag verzamelen voor dit prachtige initiatief.”
Johannes Jordens, Event Manager Ondernemen & Sponsoring KBC Bank & Verzekering

4. Bebat

“Bebat riep iedereen op om lege batterijen mee te brengen naar de Warmste Week in Hasselt of naar één van de Warmathons in Vlaanderen en Brussel. Hoe meer er werd binnengebracht op de Bebat-stand, hoe meer we doneerden aan DWW. Recycleren doe je dit jaar dus niet alleen voor de natuur, maar ook voor het goede doel.”
Nele Peeters, Director Marketing, Operations & Innovation Bebat

Ook interesse in een creatief partnership met onze VRT-merken?

Contacteer Sam Homblé.

Sam Homblé

Manager Creative Partnerships