Silke  Deliens
Silke Deliens
Marketing Executive
12/12/2022
Eindejaar is traditioneel lijstjestijd. Wij legden ons oor te luister bij het team Market Intelligence en vroegen naar de ‘sonic branding’-cases met uitzonderlijke impactmetingen van het voorbije jaar.

1. Euro Millions

Met 89% sonic recall legt de Euro Millions campagne een schandalig goed resultaat neer. Dankzij een ijzersterk concept, een herkenbare stem en een aanstekelijke jingle zijn deze spots een schoolvoorbeeld van impactvolle sonic branding.

2. Colora

Bijna 7 op 10 luisteraars linken de campagne van Colora auditief aan het juiste merk. Daarmee bewijzen de spots voor “Dé verfwinkel” dat investeren in auditieve DBA’s meer dan loont.

3. Albert Heijn

Na een korte afwezigheid zijn de hamsters van Albert Heijn weer helemaal terug in de Vlaamse ether. Dat de Nederlandse winkelketen de troeven van sonic branding niet uit het oog is verloren, bewijst het indrukwekkende comeback-cijfer van 65% sonic attribution.

4. Basic Fit

Het consequent doortrekken van de lijn ‘Maak van fitness jouw basis’ over alle kanalen heen werpt zijn vruchten af. Meer dan 7 mensen op 10 linken de aanstekelijke muziek juist aan het fitnessmerk. Een stevige basis om op verder te bouwen!

5. Impermo

80% sonic attribution, nog een cijfer dat op applaus mag onthaald worden. De ‘Tegels, natuursteen, parket’-jingle blinkt in al zijn eenvoud uit in effeciëntie. Zou er eigenlijk nog iemand in Vlaanderen zijn die deze deun niet kent?

Benieuwd naar wat onze VRT-radiozenders voor jouw merk kunnen betekenen?

Contacteer ons vrijblijvend voor een gesprek.