Justine  De Bruyn
Justine De Bruyn
Account Executive Digital & Radio
29/05/2019
Wie beluistert muziek of podcasts via Spotify? Hoe vaak doen ze dat? En waar bevinden de gebruikers zich? Tijd voor enkele exclusieve cijfers over het gedrag op Spotify.

De 18-44-jarigen: de klassieke commerciële doelgroep, waarop heel wat adverteerders inzetten. Het komt vaak voor dat zij bij tv en radio op basis van de selectiviteit op deze doelgroep beslissingen nemen voor het bepalen van een mediacampagne.

Maar wist je dat de 18-44-jarigen ook het gros van de gebruikers van Spotify vormen? Maar liefst 69% van alle gebruikers komt uit deze leeftijdscategorie. De 18-24-jarigen zijn met 31% het sterkst vertegenwoordigd, terwijl de 35-44-jarigen nog steeds 15% van het totaal aantal gebruikers uitmaken.

Reclame beluisteren

Wereldwijd zijn er nu al 217 miljoen actieve Spotify-gebruikers. 123 miljoen daarvan krijgt ook reclame te horen. 

Gemiddeld luistert een gebruiker trouwens 2 uur per dag naar Spotify. Spotify-gebruikers zijn daarbij – niet verrassend – ‘heavy users’ van muziek, want het gemiddelde voor ons land bedraagt 2,5 uur per dag (radio, cd,… inbegrepen). Tijd om de radioplannen op 18-44 te versterken met Spotify?

Nieuwe advertentie-ervaringen

Spotify lanceert geregeld nieuwe advertentie-ervaringen. Ze doen dat eerst in de VS en dan in testmarkten waaronder België. New kid in town en bewezen succesrecept voor Disney is Spotify Headliner , nu ook beschikbaar in Europa (en dus ook in België).

Interesse in Spotify?

Var biedt verschillende producten aan om via Spotify je doelgroep te bereiken, of dat nu op korte termijn, heel doelgroepgericht of specifiek op autogebruikers is. Contacteer onze matchmaker Justine De Bruyn.