Marit Ginevro
Marit Ginevro
Head of Marketing
27/05/2019
Nieuw in België: Spotify Headliner. Het droeg in de VS bij tot het succes van de lancering van de nieuwe Disney-film Captain Marvel. In 24 uur genereerden de audio- en video-campagne van de film een sterke ad recall en brand awareness op het audiostreamingplatform.

Spotify lanceert geregeld nieuwe advertentie-ervaringen. Dat gebeurt eerst in de VS en vervolgens in testmarkten waaronder België. New kid in town en bewezen succesrecept voor Disney is Spotify Headliner.

Binnen 24u ad recall met Spotify Headliner

In de VS wordt het audiostreamingplatform steeds vaker ingezet voor campagnes die tijdgevoelig zijn en een snelle impact nodig hebben. Vanaf nu is het ook mogelijk om met Spotify Headliner in 24 uur ad recall en brand awareness te creëren met audio, video en/of display. Elk formaat binnen het Headliner-pakket krijgt voorrang boven alle run-of-site media, wat betekent dat de spot of advertentie op alle willekeurige ruimtes wordt uitgezonden.

Headliner is interessant bij een lancering of een evenement dat net dat tikkeltje extra nodig heeft. Justine De Bruyn, account Executive Digital & Radio: “Het product is nog maar net op de markt in Europa. Het was een groot succes in Noord-Amerika, getuige daarvan een recente campagnes van Disney voor zowel de films ‘The Nutcracker and the Four Realms’ als ‘Captain Marvel’. Ook Coca Cola heeft al tests gedaan en was laaiend enthousiast over de resultaten. Vanaf nu kan je er ook in België gebruik van maken. Voor amper € 2.000 krijg je 24 uur lang full exposure."

Reclame bij helft Spotify-gebruikers

Wereldwijd zijn er al 217 miljoen actieve gebruikers. 123 miljoen daarvan krijgt ook reclame te horen. België is een van de 79 markten waar Spotify actief is. Meer lezen?

Hoe werkt het?

Elk formaat binnen het Headliner-pakket krijgt voorrang boven alle run-of-site media. Gebruikers ontvangen een dubbele frequency cap voor elk product binnen het pakket. Beschikbaar in video, audio, display en multiformat.