Joke Claessen
Joke Claessen
15/02/2023
Delhaize kreeg in 2022 van de Effie-jury de grootste onderscheiding. Het lokale karakter in de kijker zetten met een sterke imagocampagne, dat bezorgde de supermarktketen een gouden beeldje. Hier zijn de 3 succesingrediënten:

Buzz

De naam 'Delhaize’ werd in één klap omgetoverd tot ‘Belhaize’ en dat zorgde voor heel wat buzz. Het was een hele belevingscampagne waarbij de belofte ‘gezond eten’ werd gekoppeld aan lokale productie. Het bewijs: de plotse naamsverandering én de verhalen van lokale producten via paid media, own media én earned media.

Awareness

Radio en online audio (OLA) werden ingezet ter ondersteuning van de awareness-golf, naast tv, online video (OLV) en socialemediakanalen. Een breed bereik was key, alsook traffic generation.

Activatie

Sylvie Dewaele, Media Arts Director bij TBWA, en Laura Monteleone, Client Manager bij Mindshare Belgium, kiezen bewust voor radio: “Radio is de motor van activering. Je bereikt er een groot publiek mee, en tegelijk is het ook een aantrekkelijk, lokaal en mobiel medium dat de consument de hele dag vergezelt. Door onze doelgroep in de auto aan te spreken bereiken we hen precies waar we het willen: zo dicht mogelijk bij de verkooppunten. Daar voegen we online audio aan toe. Deze twee media vullen elkaar aan, aangezien radio ons in staat stelt verkeer naar de verkooppunten te genereren, terwijl OLA als aanvulling het e-commerceverkeer stimuleert. Zij maken een verscheidenheid aan boodschappen mogelijk dankzij een zeer goede herhaling en een beheersing van de productiekosten

Wil je ook jouw campagne versterken via onze VRT-radiozenders?

Contacteer ons voor meer info.