22/12/2021
“Radio is the theatre of the mind: hoe zorg je dat jouw merk schittert?” Die kop in de nieuwsbrief van Focus Advertising had onmiddellijk onze volle aandacht.
→Voetbal blijft koning. De EK-match tegen Portugal kende een recordaantal (2.388.939) kijkers en kroont zich zo tot meest bekeken programma op Eén van 2021. Op plaats twee staat Tom Waes met het succesprogramma Reizen Waes: Vlaanderen. Daaropvolgend is het programma Château Planckaert op de voet gevolgd door de Columbus met presentator en bon vivant, Wim Lybaert, die al jaren de harten van de Vlamingen weet te veroveren, maar helaas net geen podiumplaats wist te bemachtigen. Lees het uitgebreide artikel.
Wil je jouw Boodschap van Algemeen Nut versterken met recordbereiken en omkaderen met premium content? Contacteer Bruno De Turck, hij vertelt je graag de mogelijkheden.
Dat er in 2021 veel gestreamd werd op VRT NU is een understatement… De cijfers hieronder bewijzen het. Steeds meer mensen vinden hun weg naar de online videodienst van de VRT. Voor adverteerders is dit uitstekend nieuws. Sinds 1 januari biedt VRT NU de optie aan merken om via prerolls (BVOD) reclame te maken op hun platform. Adverteren op VRT NU kan op zenderniveau, geografisch of contextueel op sport-, lifestyle- of entertainmentcontent. Lees het uitgebreide artikel.
Wil je jouw merk ook laten meegenieten van het succes van VRT NU? Lees onze whitepaper of contacteer ons voor alle mogelijkheden.
De top 10 van meest beluisterde VRT-podcasts op Spotify is gebaseerd op het aantal starts. Nachtwacht is de grote winnaar met ruim 1,2 miljoen starts, gevolgd door De Tribune en De Bourgondiërs. #weetikveel, de podcast van Radio 1 dat - omwille van het grote succes - ook een tv-programma is geworden, moest zich verheugen met een vierde plek. Lees het uitgebreide artikel.
Wil je partneren met een podcast? Contacteer Sam Homblé of Hilde Leemans om de mogelijkheden te bespreken.
Contacteer ons vrijblijvend voor alle mogelijkheden.