Marit  Ginevro
Marit Ginevro
Head of Marketing
25/11/2020
VIA, de Belgische vereniging van de audiovisuele media (tv, radio en cinema), bekroont voor de 2de keer merken die zich onderscheiden in het gebruik van geluid in hun communicatie. Dit jaar zullen er 3 categorieën uitgereikt worden. De uitreiking zal plaatsvinden op het SONIQ-event dat gepland staat op 25 februari.

Naast de reeds bestaande categorie ‘Best Sonic Branding’, is er extra aandacht voor het gebruik van radio als motor van commercieel succes en een categorie die zich toespitst op audio-innovatie.

  • In ‘Best Use of Radio’ wordt er op zoek gegaan naar cases die met succes radio hebben ingezet als essentieel onderdeel van hun campagne.
     
  • In ‘Best Audio Innovation’ komen cases aan bod die op een innovatieve manier hebben ingezet op het vlak van distributie, segmentatie, gebruik van data, nieuwe dragers of creatief audiogebruik.

Met deze 2de editie van de SONIQ Awards wil VIA opnieuw de markt inspireren. Zowel creative agencies, adverteerders, productiehuizen en mediabureaus mogen een dossier indienen voor de categorieën ‘Best Use of Radio’ en ‘Best Audio Innovation’. De deadline om in te dienen is 22 januari 2021. Eind januari zal een professionele jury zich buigen over de inzendingen en de winnaars kiezen.

Meer info?

Alle informatie rond de SONIQ Awards 2021 vind je op de website van VIA.