Stefanie  Van Snick
Stefanie Van Snick
Account Manager
19/01/2022
Als de creatiefste vakantie-aanbieder aan de slag gaat met het oernummer over vakanties, komt daar natuurlijk vuurwerk van. Sunweb levert met ‘It’s a Sunweb Holiday’ een spot af waar niet naast te luisteren valt. Luc van Laer, Creative director bij Spark, het in-house agency van Sunweb, legt het belang van audio én radio voor het merk uit.

Holiday, het ultieme vakantienummer

“Het succes van het nummer ‘Follow The Sun’ uit onze vorige campagne leerde ons hoe versterkend en bepalend audio kan zijn in communicatie”, vertelt Luc van Laer. “Holiday is uiteraard hét ultieme vakantienummer. We kochten de rechten van Madonna’s hit en konden zo een tekst en muziek uitwerken die volledig in lijn lag met onze #creatingmemories-strategie.”

Distinctive Brand Assets, radio als no-brainer

“Deze audio-aanpak heeft in grote mate bijgedragen aan de merkattributie van ons merk. Uit DIVA-onderzoek van Var bleek al eerder dat we hoog scoorden op sonic recall. Die cijfers werden later ook bevestigd in Nederlands onderzoek. Ons audiologo, de sterke muziek en onze vaste stemmen zijn DBA’s die we consequent zullen blijven inzetten in onze campagnes. In onze mediamix zal radio ook steeds een constante zijn. Sterker nog, radio is één van de guiding principles bij het produceren van onze commercials. Voor Sunweb heeft radio zijn nut meer dan bewezen en is het medium een echte no-brainer.”

Beluister de audiospots:

Meer weten over de impact van audio op je merk?

Contacteer ons voor meer informatie of een voorstel op maat.