Instructies programmasponsoring VRT-tv

I. VRT-tv Programmasponsoring

Het scenario van de al dan niet geanimeerde sponsorvermelding dient, na overleg met de VRT, vooraf goedgekeurd door Var. 

De geanimeerde sponsorvermeldingen te gebruiken bij de gesponsorde uitzendingen worden altijd uitzendklaar bij Var toegeleverd 10 werkdagen voor de eerste uitzenddatum, conform de technische fiche.

De visualisering van de sponsorvermeldingen dient te beantwoorden aan de voorwaarden van de decreten betreffende de radio-omroep en de televisie.

De Klant maakt zich sterk dat de Adverteerder Var onmiddellijk en rechtstreeks zal inlichten van het feit dat de Adverteerder tijdens de duur van deze overeenkomst ten gevolge van een fusie van vennootschappen haar naam en het daaraan gekoppelde communicatiebeleid moet wijzigen.

II. Richtlijn inhoud van sponsorvermeldingen Eén & Canvas

Var en VRT geven je graag enkele richtlijnen mee om je sponsorvermeldingen vlekkeloos op antenne te kunnen brengen. Deze richtlijnen vloeien voort uit de Vlaamse mediadecreten en worden strikt gecontroleerd door de Vlaamse Regulator voor de Media (VRM). 

Bekijk de richtlijnen

III. De vorm van sponsorvermeldingen

Animatie is wel toegelaten en wordt ruim geïnterpreteerd: de vermelding mag bestaan uit een auditieve, visueel bewegende en/of audiovisuele boodschap.

IV. De duur van sponsorvermeldingen

Het scenario van de al dan niet geanimeerde schermvermeldingen dient vooraf steeds ter
goedkeuring aan Var
voorgelegd te worden. Een sponsorvermelding mag maximum 5 seconden
duren.

V. Specifieke richtlijnen inhoud van pre-rolls op VRT NU

Naast de aanvullende verkoopsvoorwaarden voor video geldt ook het volgende : 

Sponsorvermeldingen uitgezonden via lineaire tv en met een expliciete verwijzing naar een programma, kunnen op VRT NU uitsluitend bij dat respectievelijke programma worden uitgezonden. In alle andere gevallen dient een algemene spot te worden gebruikt zonder visuele en auditieve verwijzing naar sponsor (met dank aan, enz.).