Julie Desmet
Julie Desmet
Business Developer Creative Partnerships
11/08/2023
CURCUFEN® Forte is het voedingssuplement dat helpt om gewrichten soepel te houden. Adverteerder EG zocht een creatieve manier om deze USP breed in de kijker te zetten. Dat vonden ze in een bijzonder creatief uitgewerkt partnership met het grootste zomermuziekfeest van Vlaanderen. Hoe de samenwerking is uitgewerkt, lees je hieronder.

Wandelen is dé ideale manier om in beweging te blijven. Een partnership met Zomerhit - het populairste zomermuziekfeest van Vlaanderen - garandeert niet alleen grote bereiken maar dankzij de creatieve uitwerking ook bijzonder waardevolle contacten met de kerndoelgroep.

De uitwerking

Om de USP zo duidelijk mogelijk in de kijker te zetten werden er verschillende creatieve initiatieven op poten gezet:

Radio2 ontwierp een speciale Radio2-wandeling ‘Powered by CURCUFEN® Forte’. Deze wandeling krijgt zowel on air als online uitgebreide visibiliteit. In het belevingsdorp kan het Zomerhit-publiek, dagtoeristen en voorbijgangers hun reactiesnelheid testen op de stand van EG. Ook rond het belevingsdorp valt niet naast het merk te kijken. Met de opvallende wegwijzer‘Vlot onderweg dankzij CURCUFEN® Forte’ wordt bovendien nog extra visibiliteit gegenereerd. De slogan is de hele zomer ook terug te vinden op alle Zomerhit-infoborden.

Uiteraard zetten ook de brede media hun schouders onder de objectieven van EG. Met billboards voor en na Zomerhit op VRT 1 en Canvas en met vermelding van de wandeling op Radio2 (on air, online, social en newsletter) is het merk de hele zomer lang 360° aanwezig in het hart van zijn doelgroep.

“Wij vinden het fantastisch dat we deel uitmaken van Zomerhit. Het motto van CURCUFEN Forte is: Bewegen dat is leven! Wij willen deze boodschap volop uitdragen tijdens dit geweldige evenement. De vele bezoekers kunnen in onze stand hun reactiesnelheid testen op een leuke en interactieve manier om zelf te ervaren hoe snel en soepel ze kunnen bewegen. We zijn ook blij dat Radio2 tijdens de uitzending ook de ‘powered by CURCUFEN Forte’-wandeltocht i.s.m. de Stad Blankenberge vermeldt. Dat toont onze betrokkenheid bij het stimuleren van regelmatig bewegen en een gezonde levensstijl. We nodigen iedereen uit om langs te komen, de voordelen van CURCUFEN Forte te ontdekken en te genieten van een geweldige tijd op Zomerhit." Jolien Lefevre, Brand Manager EG Consumer Care 

Ook interesse in een creative partnership?

Contacteer ons voor meer info.