Bart De keersmaecker
Bart De keersmaecker
Business Developer Creative Partnerships
05/07/2023
Een lang weekend is het ideale moment om kleine klusjes aan te pakken. Zo dacht ook Euro Shop, die een manier zocht om deze boodschap over te brengen. Var zette met plezier zijn schouders mee onder dit project en werkte samen met Radio2 een bijzonder relevante en impactvolle activatie uit voor de retailer.

Het partnership

Dit jaar organiseerde Radio2 tijdens het verlengde weekend van 1 mei een Klusweekend. “Een lang weekend in de lente is inderdaad het ideale moment om thuis te klussen”, vertelt Bart De keersmaecker, creative salesmanager bij Var. “Maar om aan de slag te gaan, heb je natuurlijk wel wat materiaal nodig. Doe-het-zelf producten, deco-items, afwerkingsmateriaal,…: allemaal dingen die je kan vinden bij Euro Shop en waar hun slogan ook “Wedden dat we ‘t hebben” duidelijk op hamert. De retailer was langs zijn kant op zoek naar een manier om impactvol te activeren binnen de doelgroep die ook die van R2 was. De match tussen beide partners was in dit geval dus bijna evident.”

De activatie

“Uiteraard is een goede match niet voldoende”, gaat Bart De keersmaecker verder. “Ook timing, context, relevantie en creativiteit zijn belangrijk. De redactionele context was bijzonder waardevol: een heel weekend lang lag de focus van R2 op klussen. Tijdens het Klusweekend deelden BV’s aan Caren Meynen hun beste tips. Luisteraars werden geïnspireerd met sterke klusverhalen. In de app werden favoriete klusnummers druk gedeeld. Euro Shop zorgde voor de finishing touch door kluswaardebonnen uit te delen. 8 bonnen van 750 euro konden gewonnen worden on air, 1 extra werd weggegeven online. De wedstrijd was eenvoudig maar efficiënt: luisteraars kregen een “klusvraag” te horen van een andere klusser. Via de Radio2 app kon het goede antwoord ingestuurd worden. Uit alle juiste inzendingen werd live 1 winnaar opgebeld. In de online-wedstrijd moesten deelnemers 7 klusgereedschappen herkennen. Het resultaat laat zich raden. Zowel on air als online werd massaal gereageerd. De naam Euro Shop is voortaan stevig gelinkt aan klussen in het hoofd van tienduizenden hobbyisten. Klus geklaard dus.”

Ook interesse in een creatief partnership met impact?

 Contacteer ons voor meer info.