Sam Homblé
Sam Homblé
Manager Creative Partnerships
23/06/2023
Niet iedereen heeft het geluk om op te groeien zonder zorgen. Daarom zal De Warmste Week, van 18 december tot en met 24 december te Brugge, vlammen voor een veilige plek voor ieder kind en elke jongere. Zowel VRT 1, Studio Brussel, MNM en Ketnet roepen heel Vlaanderen op om zich in te zetten rond dit thema. Laat ook als merk deze kans niet voorbij gaan om je schouders te zetten onder dit warme project. 

Naar schatting groeit 1 op 10 minderjarigen op in een onveilige situatie. 1 op 3 kreeg al te maken met een vorm van cyberpesten en zelfs bijna 3 op 4 heeft bij het sporten al eens grensoverschrijdend gedrag ervaren. Dat is veel te veel en daar wil De Warmste Week verandering in brengen. 

VRT-ambassadeurs Danira Boukhriss Terkessidis (VRT 1), Eva De Roo (Studio Brussel), Sander Gillis (MNM) en Sarah Mouhamou (Ketnet) bundelen de krachten om iedereen warm te maken voor het thema. De Warmste Week vindt dit jaar plaats van maandag 18 tot en met zondag 24 december en is te volgen op VRT 1, Studio Brussel, MNM, Ketnet en VRT MAX. De uitvalsbasis wordt dit jaar Brugge.

Vlam mee

Bestaande of nieuwe verenigingen kunnen vanaf vandaag een project indienen bij het DWW-fonds van de Koning Boudewijnstichting. Via dit fonds zal De Warmste Week concrete projecten selecteren en ondersteunen. De projecten kunnen zich op 4 domeinen situeren: thuis, onderwijs, vrije tijd en online. De selectie van De Warmste Week-projecten gebeurt door een onafhankelijke jury. Projecten indienen kan vanaf vandaag tot donderdag 31 augustus. Meer info over welke projecten geselecteerd kunnen worden voor De Warmste Week is te vinden op dewarmsteweek.be.

Met de warme steun van KBC

Net als de vorige jaren engageert KBC zich als exclusieve hoofdpartner om De Warmste Week te ondersteunen en mee verder uit te bouwen. 

David Moucheron, CEO KBC België: "Als bank-verzekeraar van hier zetten we ons elke dag in om een positieve impact te hebben op mens, maatschappij en milieu. In het geval van De Warmste Week nemen we dat heel letterlijk. Samen met alle KBC'ers gaan we dit jaar vlammen om onze jongeren de toekomst te geven die ze verdienen. Want enkel als kinderen opgroeien zonder zorgen kunnen ze zichzelf zijn, dromen over hun toekomst en hun plannen realiseren."

Wil je als merk mee je steentje bijdragen?

Naast KBC als hoofdpartner zijn we nog op zoek naar mediapartners die mee willen vlammen. 
Contacteer je vertrouwde accountmanager bij Var of laat het ons weten via dit formulier.

Bekijk hoe Albert Heijn, Telenet, Bebat en KBC zich linkten aan DWW 2022:

Graag op de hoogte blijven van #DWW23?

Schrijf je in voor onze newsletter