Lissa De Peuter
Lissa De Peuter
Contentmarketeer
28/01/2019
MNM is een hitradio met music and more. En die “more” maakt van MNM een échte jongerenradio met alle verhalen en thema’s waar jongeren mee bezig zijn. MNM blaast 10 kaarsjes uit, en da’s heel wat.

Op 5 januari 2009 startte de radiozender met de ondertussen gekende Peter Van de Veire Ochtendshow. In die tijd is MNM uitgegroeid tot de favoriete zender van veel Vlaamse jongeren. Rino Ver Eecke (nethoofd MNM): “Elke dag opnieuw merken we uit de vele reacties dat jonge luisteraars van MNM houden. Ze waarderen de mix van muziek, nieuws op maat, acties, thema’s en verhalen uit hun leefwereld.”

10 redenen* om je merk via MNM in de kijker te zetten:

1. MNM is het beste mediamerk om jongeren tussen 15 en 34 jaar te bereiken.

Met een marktaandeel van 23,3% luistert 41,7% wekelijks en 23,4% dagelijks naar MNM.

2. Jongeren tussen 12 en 24 jaar luisteren bijna 2 uur per dag.

Ze zitten op een doordeweekse schooldag lange uren op de schoolbanken. En toch luisteren ze gemiddeld 1u en 51 minuten per dag naar MNM.

3. In 10 jaar tijd is het dagbereik bij 12- tot 24-jarigen gestegen naar 24,9% (+4,5%).

Het bewijs dat MNM de vinger aan de pols houdt bij de jongeren.

4. MNM scoort sterk op de commerciële doelgroep tussen 18 en 44 jaar.

Maar liefst 35,2% luistert wekelijks en 19,9% dagelijks naar MNM.

5. MNM bereikt op een week tijd bijna de helft van de Vlaamse 18- tot 24-jarigen.

47,8% luistert minstens 10 minuten per week en 26,9% luistert minstens 10 minuten per dag naar MNM.

6. MNM is het ideale merk om leerlingen te bereiken.

Met De Strafste School zoekt MNM jaarlijks naar de school die de MNM-jury omver blaast met zijn muzikaal, sportief en artistiek talent.

7. MNM scoort ook bij studenten.

Om studenten een hart onder de riem te steken, organiseert MNM in juni jaarlijks Marathonradio. Daarnaast gaat MNM jaarlijks op zoek naar jong radiotalent tijdens Student Late Night.

8. MNM begeleidt jongeren tijdens hun eerste stappen op de arbeidsmarkt.

Samen met VDAB organiseert MNM Spread The Work voor wie bezig is met de zoektocht naar werk, met sollicitatietips en info over opleidingen.

9. MNM bereikt jongeren via online video.

MNM heeft een eigen video-aanbod via VRT NU, MNM.be en het YouTube-kanaal van MNM. Je kan er o.a. kijken naar D5R, een scripted reality-reeks. Bovendien mocht MNM onlangs een Silver Creator Award in ontvangst nemen. Dit is een prijs uitgereikt door YouTube aan kanalen die meer dan 100.000 abonnees behalen.

10. MNM bereikt jongeren via digitale kanalen.

De zender is aanwezig op alle digitale mediaplatformen om jongeren te bereiken met relevante content. Via de MNM app kan je exclusieve content bekijken en beluisteren, zoals MNM Rewind. Ook andere digitale kanalen worden goed ingezet. Met maar liefst 239.159 paginalikes op facebook, 100.000 volgers op Instagram en gemiddeld 22.287 dagelijkse gebruikers via de website heeft MNM ook online een sterk bereik.

*CIM RAM golf voor mediaplanning: CIM RAM Noorden, jan-okt 2018, ma-zo, 6-22u.

Interesse in adverteren bij MNM? Of wil je jouw merk linken aan een MNM event?

Contacteer onze matchmakers voor een plan op maat.