Tiffany Van Droogenbroeck
Tiffany Van Droogenbroeck
Business Developer Creative Partnerships
30/11/2018
Cédric Engels, medeoprichter van Sonhouse, gaf tijdens SONIQ by Var 6 wijze lessen voor het succesvol uitbouwen van een consistente audio identity.

Agency Sonhouse ligt aan de basis van hoe Torfs, Spa en Coolblue vandaag klinken. Medeoprichter Cédric Engels deelt graag 6 geheimen.

1. Audio kent een revival. De evolutie van bijvoorbeeld slimme luidsprekers grote mogelijkheden voor de radioindustrie.
2. Je merk moet niet enkel visueel herkenbaar zijn. Ook audiogewijs moet het er staan.
3. Sonic Branding is meer dan een jingle. Het is een volledige geluidsstrategie met verschillende bouwstenen. De oefening vertrekt op merkniveau.
4. Maak je audio-identiteit functioneel relevant en consistent. Anders doe je beter niets.
5. Je kan zelfs een hele reeks afgeleiden van je brand score ontwikkelen. Die kan je gebruiken bij verschillende touchpoints met de klanten, zoals bijvoorbeeld een kerstversie of speciale wachtmuziek.
6. Laat je begeleiden door gespecialiseerde bureaus. Start met een onderzoek van het brand book en kijk naar de historiek van het merk, bijvoorbeeld via een workshop.

De zoektocht naar de beste sonic branding cases start… vandaag.

Var kondigt aan: de SONIQ Award 2019! Daar gaan we samen met een jury van experten op zoek naar de beste sonic branding cases aan de hand van de DIVA-test. Laat dus van je horen.

Meer weten over SONIQ en DIVA 3.0?

De komende weken en maanden onthullen we meer over impliciete meet- en gamification-technieken, resultaten van geteste campagnes … Mis niets, schrijf je nu in op onze maandelijkse nieuwsbrief.