Voor het eerst in België: UBA (United Brands Association) en UMA (United Media Agencies) brachten het aandeel van alle media-investeringen in België in kaart, zowel online als offline.
→
“Radio is een belangrijk onderdeel in ons mediaplan”, legt Lotte Eeckhout, Campaign Manager bij ALDI, uit. “Het is een activerend medium dat aanzet tot winkelbezoek, maar het is ook een conversiegericht medium. Via de radiospotjes sporen we klanten aan om promotie-artikels te kopen. We proberen zo vaak mogelijk per dag aan bod te komen. Vooral in primetime, wanneer mensen in hun auto zitten. Daarom dreven we de frequentie van de radiospots stevig op.
“Een mooie korting communiceren op radio zorgt ervoor dat we een onmiddellijke stijging in de sales cijfers meten. De promotionele boodschappen in de audiocampagne worden ook hernomen in onze ALDI-folder die wekelijks bij 4,3 miljoen gezinnen wordt verdeeld. Volgens onderzoek door InSites Consulting wijst 77% van de respondenten het KNALDI-concept correct toe aan ALDI. Ook in het DIVA-onderzoek leggen onze spots scores voor die hoger liggen dan de benchmarks, zowel op sonic recall als op sonic attributie.”
“De KNALDI-radiospots zijn voor ALDI een sterke auditieve vertaling van ons promotiebeleid. Dankzij sonic branding kunnen we een onderscheidend vermogen toekennen aan ons merk. Dat draagt bij aan een positieve merkattributie en aan ons imago van discounter. Het ondersteunt onze promotionele aanpak en past volledig binnen onze nieuwe positionering”, besluit Lotte Eeckhout.
Contacteer ons salesteam voor meer info.