Lore Lenseclaes
Lore Lenseclaes
Head of Sales Media Agencies
29/03/2022
Een sterke auditieve identiteit en leuke audiocampagnes zijn 1 ding, maar wist je ook dat je VRT-audio op creatieve manieren kan integeren in je mix? Laat je inspireren door deze 5 ideeën!

1. De intensiteit van live

Live fascineert en trekt de aandacht. Radioshows zijn dagelijkse afspraken voor veel Vlamingen. Ochtendradio is voor velen een vast ritueel om de dag mee te starten. Maar ook doorheen de dag zijn de VRT-audiomerken een vaste metgezel. Die unieke live-connecties bieden ook voor merken interessante opportuniteiten.

Ontdek op pagina 14-15 hoe KBC en TUI bouwden op de intensiteit van live-beleving.

2. De impact van evenementiële beleving

Crossmediale campagnes met een evenementiële beleving versterken de live beleving op radio. Adverteerders die op zoek zijn naar 360°-beleving zijn bij de VRT aan het juiste adres: de VRT-audiomerken hebben een vernieuwde structuur om partners op een creatieve, kwalitatieve en brandsafe manier te integreren.

Op zoek naar inspiratie voor een passend zomerevent voor je merk? Je leest er meer over op pagina 16.

3. Het effect van personalities

De VRT kan bouwen op een grote talentpool van gevestigde waarden én nieuw talent. Zendergezichten zijn crossmediale ambassadeurs voor mediamerken, geven impact en geloofwaardigheid aan je boodschap, bieden connectiemogelijkheden met jongeren en vergroten je bereik.

Lees op pagina 17 hoe A.S.Adventure en Bolt hun campagnes versterkten met VRT-personalities.

4. De dynamiek van digitale audio

VRT-merken bieden naast live-beleving ook een rijke digitale audiowereld, de nieuwe audiokanalen bieden op hun beurt kwalitatieve connectiemogelijkheden met jongere doelgroepen. Digitale audio is een prioriteit voor de VRT, ook de bijhorende commerciële mogelijkheden ervan zijn in permanente ontwikkeling.

Benieuwd hoe je VRT-streams kan inzetten in jouw mediaplan? Je leest het op pagina 9.

5. De relevantie van maatschappelijke content

Maatschappelijk verantwoord ondernemen staat steeds hoger op de agenda van adverteerders en consumenten. Als adverteerder wordt het extra belangrijk om maatschappelijke relevantie te creëren en je te linken aan maatschappelijk verantwoorde initiatieven. Door haar missie is de VRT ook een ideale maatschappelijk relevante partner voor merken.

Je merk linken aan maatschappelijk relevante VRT-content? Laat je inspireren door 5 ideëen op pagina 20-21.

Wil je de VRT-merken integreren in je marketingmix?

Contacteer ons vrijblijvend voor meer info. We helpen je graag verder.