Lissa De Peuter
Lissa De Peuter
Content Marketeer
08/01/2020
Sonic branding is niet nieuw, maar het succes ervan bereikt stilaan ongekende hoogten. Matt Hopper, Creative Director van productiehuis Trisonic Londen, specialiseert zich in het maken van audio content en sonic branding identities, want “in dit audiotijdperk kan geen merk meer stil blijven.” Nog niet mee? Lees dan eerst zijn 5 gouden regels en start to audiobrand.

1. Denk lange termijn

De meest succesvolle audiobranding-cases zijn campagnes die keer op keer worden ingezet. Herhaling als een onmisbaar element. Denk dus verder dan één campagne en plan de opbouw van je sonic branding minstens 5 jaar vooruit.

2. Onderscheid je

Een unieke audio-identiteit staat vaak garant voor hoge recall-scores. Dat zegt niet alleen Matt Hopper, dat blijkt ook uit onze DIVA impactstudie .

3. Wees consistent

Eens je audio-identiteit op punt staat, leg je die vast in audio-brandguidelines. Zodat iedereen die met je merk aan de slag gaat op dezelfde golflengte zit.

4. Pas je aan

Je audiobranding zal op verschillende momenten en in verschillende situaties te horen zijn. Zorg ervoor dat je verschillende versies hebt die aangepast zijn aan elk platform en aan elke gelegenheid.

5. Evolueer

Sinds Mc Donalds voor het eerst zijn cultsong “I’m Lovin’ It” van Justin Timberlake gebruikte, is de tune al honderden keren herwerkt. Omdat ook audio moet evolueren om bij te blijven.