Matt Hopper, Creative Director van Trisonic Londen, gespecialiseerd in audio content en sonic branding identities, is voorstander van het "1 ingrediënt-principe".
→De meest succesvolle audiobranding-cases zijn campagnes die keer op keer worden ingezet. Herhaling als een onmisbaar element. Denk dus verder dan één campagne en plan de opbouw van je sonic branding minstens 5 jaar vooruit.
Een unieke audio-identiteit staat vaak garant voor hoge recall-scores. Dat zegt niet alleen Matt Hopper, dat blijkt ook uit onze DIVA impactstudie .
Eens je audio-identiteit op punt staat, leg je die vast in audio-brandguidelines. Zodat iedereen die met je merk aan de slag gaat op dezelfde golflengte zit.
Je audiobranding zal op verschillende momenten en in verschillende situaties te horen zijn. Zorg ervoor dat je verschillende versies hebt die aangepast zijn aan elk platform en aan elke gelegenheid.
Sinds Mc Donalds voor het eerst zijn cultsong “I’m Lovin’ It” van Justin Timberlake gebruikte, is de tune al honderden keren herwerkt. Omdat ook audio moet evolueren om bij te blijven.