Bart  De Wit
Bart De Wit
Account Manager
08/10/2020
Radio is de ideale megafoon om je merkverhaal over te brengen aan een brede doelgroep, ook op relatief korte termijn. Luc Chantraine, ceo van Halutec, kon het zelf ervaren met zijn campagne voor Minimax-waterverzachters.

De aanpak

Straffe waterhardheidcijfers van steden en gemeenten werken: Halutec roept op om de waterhardheid in je gemeente online te checken: “Antwerpen 25, Oostende 40, ... Wil jij ook weten hoeveel kalk er in jouw water zit? Surf naar minimax.be.” Dat was de radiocampagne die liep in april en mei op Radio 2, StuBru en MNM.

Het resultaat

Meer dan een verdubbeling van het aantal visits op website met een relatief lage bouncerate.

In navolging op het succes dit voorjaar, startte Halutec dit najaar een vervolgcampagne. Het bewijs dat radio wérkt.

Luc Chantraine, ceo, Halutec: “Luisteraars appreciëren de helderheid en de duidelijkheid van onze boodschap. We draaien er niet omheen. Radio is de ideale megafoon om ons verhaal op korte termijn te brengen aan een brede doelgroep.”

Meer weten over adverteren op radio?

Contacteer ons vrijblijvend, onze matchmakers staan je graag te woord.