Marit Ginevro
Marit Ginevro
Marketing Manager
25/03/2020
Moeilijke tijden vragen om dappere beslissingen en sterke creatieve ideeën. Maar moeilijke tijden halen vaak ook creativiteit naar boven. Stay creative, wij inspireren je alvast met deze mooie, internationale campagnes.

1.McCann US: #IStayHomeFor

Volgens het principe dat iedereen 6 stappen verwijderd is van elkaar, lanceerde McCann met acteur Kevin Bacon een virale #IstayHome campagne waarin je gevraagd wordt te vertellen voor wie jij thuis blijft. Daarna tag je telkens 6 vrienden die hetzelfde doen.

Bacon vermeldde zijn vrouw, Kyra Sedgwick en tagde vervolgens onder andere Elton John. Die ging de challenge aan en daagde op zijn beurt o.a. Ed Sheeran, Taron Egerton en Sam Smith uit. Doel van de campagne is het onderstrepen van eenieders verantwoordelijkheid voor quarantaine en het bewaren van een sociale afstand.

2. Wieden+Kennedy New York: Built to Lend a Hand, Built for Right Now - Ford

Mooie heritage-campagne van Ford die Amerikanen die een krediet bij Ford hebben en geraakt worden door Covid-19 hulp en uitstel van betaling biedt.

3. Saatchi&Saatchi Israel: Giving up the high fives. For the time being - Elite chocolate

Elite’s Keef-kef chocoladereep is een iconische snack die iedereen in Israël kent. De naam is samengesteld uit 2 woorden. Het eerste woord ‘Keef’ is het Hebreeuwse woord voor ‘High Five’. Onmiddellijk na het bekendmaken van de social distance-regel verwijderde het merk de ‘Keef’ van zijn al zijn verpakkingen. Wat overbleef was ‘Kef’, Hebreeuws voor fun.

Block image

4. Viral van de week: Tik Tok Dad - Taco Bell

Deze campagne draait niet expliciet rond Corona, maar speelt handig in op de actualiteit. Nu we met zijn allen in zelf-isolatie zitten, hebben we genoeg tijd om onszelf opnieuw uit te vinden. Tijd voor vaders om TikTok uit te proberen. Deze papa danst de ‘Renegade’ en transformeert zichzelf in een e-boy. Voor boomers die niet weten wat dat is: een populaire ‘emo’-achtige jongen ;-)

Met deze reclame laat Taco Bell zien hoe je op een slimme manier content voor smartphone omzet naar televisiereclames.

5. Union Jack Radio UK: Stand up for corona

Union Jack Radio creëerde een nieuwe comedy-show #StandUpToCorona. Beginnende en ervaren comedians krijgen airtime en bieden zo entertainment en afleiding op een moment dat iedereen dat heel goed kan gebruiken.

Block image

#StayCreative

Wij helpen je merk groeien en denken samen met jou na over de juiste aanpak. 

 

Interesse in adverteren op radio?

Vraag meer info via var.be/contact