19/03/2020
Nu ons leven op zijn kop staat en thuis zijn de norm is, zijn tv en radio meer dan ooit onze compagnons in deze uitzonderlijke omstandigheden. De verschillende VRT-merken steken je alvast een hart onder de riem
→Volgens het principe dat iedereen 6 stappen verwijderd is van elkaar, lanceerde McCann met acteur Kevin Bacon een virale #IstayHome campagne waarin je gevraagd wordt te vertellen voor wie jij thuis blijft. Daarna tag je telkens 6 vrienden die hetzelfde doen.
Bacon vermeldde zijn vrouw, Kyra Sedgwick en tagde vervolgens onder andere Elton John. Die ging de challenge aan en daagde op zijn beurt o.a. Ed Sheeran, Taron Egerton en Sam Smith uit. Doel van de campagne is het onderstrepen van eenieders verantwoordelijkheid voor quarantaine en het bewaren van een sociale afstand.
Mooie heritage-campagne van Ford die Amerikanen die een krediet bij Ford hebben en geraakt worden door Covid-19 hulp en uitstel van betaling biedt.
Elite’s Keef-kef chocoladereep is een iconische snack die iedereen in Israël kent. De naam is samengesteld uit 2 woorden. Het eerste woord ‘Keef’ is het Hebreeuwse woord voor ‘High Five’. Onmiddellijk na het bekendmaken van de social distance-regel verwijderde het merk de ‘Keef’ van zijn al zijn verpakkingen. Wat overbleef was ‘Kef’, Hebreeuws voor fun.
Deze campagne draait niet expliciet rond Corona, maar speelt handig in op de actualiteit. Nu we met zijn allen in zelf-isolatie zitten, hebben we genoeg tijd om onszelf opnieuw uit te vinden. Tijd voor vaders om TikTok uit te proberen. Deze papa danst de ‘Renegade’ en transformeert zichzelf in een e-boy. Voor boomers die niet weten wat dat is: een populaire ‘emo’-achtige jongen ;-)
Met deze reclame laat Taco Bell zien hoe je op een slimme manier content voor smartphone omzet naar televisiereclames.
Union Jack Radio creëerde een nieuwe comedy-show #StandUpToCorona. Beginnende en ervaren comedians krijgen airtime en bieden zo entertainment en afleiding op een moment dat iedereen dat heel goed kan gebruiken.
Wij helpen je merk groeien en denken samen met jou na over de juiste aanpak.
Vraag meer info via var.be/contact