Jordan Bowring
Jordan Bowring
Marketing Executive
25/11/2022
Om nieuw talent aan te trekken in de communicatie-, marketing- en advertisingsector, brachten de jonge talenten van ASATT een bezoek aan 3 creatieve bureaus in Antwerpen. Mutant Agency, Wunderman Thompson en MMBSY leidden hen door het creatieproces van STIP IT, de campagne van VRT tegen pesten. De jongeren leerden er alles over het maken van een creatieve briefing en het ontwikkelen van een communicatiecampagne.

Op initiatief van A Seat at the Table (ASATT), ACC en Var kregen jongeren de kans om een campagne uit te werken van briefing tot productie. De jongeren bezochten in totaal 3 bureaus waar professionals hen begeleidden doorheen heel het creatieve proces.

Roadshow bij 3 verschillende bureaus

1. Bezoek bij Mutant

In de ochtend kregen de jongeren bij Mutant een briefing toegewezen over STIP IT, de campagne van VRT tegen pesten en kregen ze uitleg over hoe ze die informatie moesten verwerken naar een creatief concept en radioscript. De jongeren brainstormden in groepjes van vier en schreven de eerste regels uit voor hun radiospot.
 

2. Bezoek bij Wunderman Thompson

Tijdens de middag brachten de jonge talenten een bezoek aan Wunderman Thompson. Daar kregen ze de kans om hun copy nog even te herwerken met tips en hulp van professionele copywriters. Daarna mochten ze voor het eerst achter de micro kruipen onder begeleiding van een monteur om hun radiospot op te nemen.
 

3. Bezoek bij MMBSY

In de namiddag kregen ze uitleg over het PR- en communicatiegedeelte. Het doel was om de jongeren te laten nadenken hoe ze content kunnen creëren rond hun campagne en dit voor de verschillende mediakanalen. De creatieve talenten werkten bij MMBSY een PR- en contentstrategie uit voor hun campagne die ze op het einde van de dag presenteerden.

Zelf ook creatief aan de slag op radio?

Contacteer ons voor meer info