Adverteren op radio zorgt voor traffic en ROI. Dat is onderhand al voldoende getest en bewezen. Maar wist je dat de VRT-zenders in december er nog een schepje bovenop doen?
→De 25 studenten van het BAS-postgraduaat kregen in de ochtend de kans om een presentatie bij te wonen van een icoon in het radioreclamevak, Philip Maes. Hij gaf de do’s-and-don’ts mee en een hele waaier aan creatieve internationale voorbeelden ter inspiratie.
Daarna gaven wij aan de jonge talenten meer info over Var, onze werking en ons aanbod, gevolgd door een checklist voor een geslaagde audiocampagne mee op basis van de inzichten van ons 25-jarig DIVA-impactonderzoek. De checklist is een handige gids voor het schrijven van een sterke copy.
Na de twee presentaties konden de studenten nog hun copy herwerken met de tips van Philippe Maes en de DIVA-checklist in het achterhoofd om vervolgens in de namiddag zelf de radiocel in te duiken en hun radiospot op te nemen.
Eens de opnames waren afgerond, bezochten de studenten de radiostudio’s van MNM en StuBru en kregen de monteurs nog even de tijd om de radiospots te finaliseren. Op het einde van de dag werden de radiospots samen met veel enthousiasme beluisterd en klonken we samen op een geslaagde en leerrijke dag.
Contacteer ons vrijblijvend voor een gesprek.