22/11/2022
De professor is internationaal gerenomeerd voor haar aandachtsmetingen. Vorige maand presenteerde ze de resultaten van haar 1ste radio-onderzoek.
→Bovenop de traditioneel hoge resultaatscijfers kan je rekenen op deze 5 troeven om nòg meer impact en ROI te genereren:
De eindejaarsperiode is altijd al een topperiode geweest voor de VRT en zijn adverteerders. Van september tot december 2021 bereikte de VRT dagelijks bijna 2,8 miljoen luisteraars*, dat is bijna de helft van alle Vlamingen. December breekt traditioneel alle luisterrecords dankzij initiatieven als De Tijdloze, 1000 klassiekers en De Warmste Week.
83% van alle Vlamingen kwam afgelopen najaar in contact met De Warmste Week**. Ook dit jaar smelten StuBru en MNM samen tot één warme zender met een extra groot bereik.
Dankzij de impactvolle VRT-eindejaarsinitiatieven zit je campagne niet alleen kwantitatief maar ook kwalitatief gebeiteld. Zo gaf vorig jaar bijna een half miljoen Vlamingen aan deelgenomen te hebben aan een VRT-eindejaarsactie.
Ook de online luistercijfers pieken tijdens de eindejaarsperiode. In december 2021 luisterden dagelijks 307.000 Vlamingen online (app, website) naar VRT, dat is 9% meer dan op een gemiddelde dag. De laatste dag van het jaar slaat traditioneel alle luistercijfer-srecords aan dingelen. Op 31 december registreerde VRT online ruim 560.000 online luisteraars***.
Eenzelfde intensifiëring zien we tenslotte ook op alle sociale mediakanalen. Alle Facebook en Instagrampagina’s van de VRT-audiomerken noteren in december dubbel zo veel interacties als tijdens de rest van het jaar****.
Contacteer je Var-matchmaker voor meer informatie, samen bekijken we hoe de VRT-eindejaarsinitiatieven ook jouw ROI kunnen maximaliseren.
Bronnen:
(*) CIM
(**) Impactonderzoek De Warmste Week
(***) Neuromedia-Casterstats-data CIM
(****) Fan Page Karma