12/04/2019
De groeiende populariteit van podcasts heeft de voorbije jaren ook grote merken aangespoord om zich aan deze bijzondere vorm van storytelling te wagen.
→“Nerdland is een initiatief van Lieven Scheire, waarin hij samen met andere wetenschappers de actualiteit van hun vakgebied op een zeer entertainende én onnavolgbare manier brengt. Hier geen saaie wetenschappelijke nieuwigheden, wel meningen, opinies en vooral veel kwinkslagen waardoor de wetenschappelijke actualiteit zeer verteerbaar wordt.”
“Wat Serial was voor podcasts in de VS, was Bob in ons land. Het was voor heel wat Vlamingen de kennismaking met wat podcasts kunnen. Onlangs lanceerde Audiocollectief Schik een nieuwe, sublieme podcast. ‘El Tarangu’ vertelt het verhaal van de ontmoeting van ex-wielrenner Lucien Van Impe met zijn vroegere rivaal José Manuel Fuente… op het moment dat die laatste al zeven jaar dood is…”
“Ik ken komiek Alex Agnew van op het podium, waar hij hard en sarcastisch kan overkomen. In zijn podcast ‘Welcome to the AA’, waar intussen al meer dan 80 afleveringen van zijn, toont hij zijn zachte kant. Hij nodigt een BV uit en heeft er een uitgebreide babbel mee. Dat duurt nooit minder dan een uur, maar loopt evengoed uit tot 2 uur. Als ik me goed herinner staat het record op meer dan 3 uur… Dat niet gebonden zijn aan tijd maakt podcasts toch uniek…”
“OK, het zijn Nederlanders, maar hun podcasts zijn voldoende universeel. Beurswatch praat je een keer per week bij over de beursactualiteit; De Nationale Autoshow heeft het over wagens; en daarnaast zijn er nog tientallen andere podcasts over technologie en ondernemen. Allemaal van BNR, het radiostation van de FD Mediagroep.”
“Deze politieke talkshow op vrijdagavond op Canvas werkt ook perfect als podcast. Ik heb al in geen jaren geen aflevering meer op tv gezien, maar de podcast beluister ik haast elke week.”
“Tech 45 is de oudste tech podcast van de Benelux. Hij bestaat al meer dan 10 jaar. Vermits dit mijn vak is haal ik er inhoudelijk niet zoveel uit, maar als ik de podcast opzet terwijl ik rij, is het net alsof mijn vrienden op de achterbank zitten. De makers zijn intussen een fijne ‘compagnon de route’ geworden.”
Contacteer ons creative partnership-team