Marit Ginevro
Marit Ginevro
Marketing Manager
20/05/2020
De laatste weken van de registratieperiode voor de Effie Awards 2020 zijn ingezet. Adverteerders en agencies die zich vooraf aanmeldden voor een Effie-case, hebben nog tijd tot 5 juni om hun dossier in te dienen. De Award moeten we je niet meer voorstellen, het belang van marketingeffectiviteit neemt in deze tijden alleen maar toe. Effie Director Lydia Desloover vertelt waarom.

“Effie is het Belgische kwaliteitslabel voor bewezen effectiviteit in communicatie. Door een Effie voorop te stellen, kweken marketeers de reflex om te meten of campagnes hun objectieven halen. Zeker in deze tijden kan marketing in heel wat ondernemingen weer onterecht beschouwd gaan worden als een (te schrappen) kost. Terwijl wij marketeers net proberen om onze bedrijven ervan te overtuigen marketing te zien als een investering.”

“In moeilijke tijden, waar consumenten hun aankoopgedrag bijstellen, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat ze ook na de crisis de weg naar onze merken blijven vinden. Een Effie Award toont aan dat marketing een positieve bijdrage levert aan business development en daardoor aan het creëren van meer omzet. Het is dus nu, meer dan ooit, belangrijk om marketingeffectiviteit hoog op de agenda te houden.”

Praktisch

  • Deadline indienen cases: 5 juni 2020
  • Bekendmaking finalisten: 4 september 2020
  • Prijsuitreiking & Awards Ceremony (Bozar): 24 september 2020

De jury staat onder leiding van Mira De Maeyer (Perrigo) en telt 30 leden. Nieuwkomers in de jury zijn Hendrik Van Steendam (Lotus Bakeries), Sandra Rothenberger (Solvay Business School) en Arjen Pomper (Dentsu Aegis).

Meer info?