25/09/2019
De Effie Awards hebben hun oogst van 2019 bekendgemaakt. Stuk voor stuk straffe cases die een juiste strategie koppelen aan een creatieve invulling, een goede selectie van de touchpoints en uitstekende resultaten.
→“Effie is het Belgische kwaliteitslabel voor bewezen effectiviteit in communicatie. Door een Effie voorop te stellen, kweken marketeers de reflex om te meten of campagnes hun objectieven halen. Zeker in deze tijden kan marketing in heel wat ondernemingen weer onterecht beschouwd gaan worden als een (te schrappen) kost. Terwijl wij marketeers net proberen om onze bedrijven ervan te overtuigen marketing te zien als een investering.”
“In moeilijke tijden, waar consumenten hun aankoopgedrag bijstellen, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat ze ook na de crisis de weg naar onze merken blijven vinden. Een Effie Award toont aan dat marketing een positieve bijdrage levert aan business development en daardoor aan het creëren van meer omzet. Het is dus nu, meer dan ooit, belangrijk om marketingeffectiviteit hoog op de agenda te houden.”
De jury staat onder leiding van Mira De Maeyer (Perrigo) en telt 30 leden. Nieuwkomers in de jury zijn Hendrik Van Steendam (Lotus Bakeries), Sandra Rothenberger (Solvay Business School) en Arjen Pomper (Dentsu Aegis).
Ga naar de website van Effie.