19/05/2020
Elke dag luisteren meer dan 4 miljoen Vlamingen naar de radio. Uit een onderzoek van Ipsos blijkt dat 26% van de totale radioluistertijd in Vlaanderen via een digitale drager gebeurt.
→Het aandeel van maandelijks actieve luisteraars groeit wereldwijd met 31%. Het advertentie-ondersteunend bereik van de gratis versie groeit met 32%. Voor adverteerders betekent dat niet alleen een grotere reach, maar ook een kans om in te haken op de steeds belangrijkere rol die muziek en podcasts spelen in het leven van de consument.
Er zijn momenteel meer dan 1 miljoen podcasts beschikbaar op Spotify. Daarmee biedt het platform zo goed als wereldwijd de grootste audioservice. Maandelijks worden 150.000 podcasts geupload, een stijging van 69% in vergelijking met eenzelfde periode vorig jaar. Dat betekent: nog meer creatieve opportuniteiten voor bureaus en adverteerders.
Steeds meer adverteerders vinden hun weg naar Spotify. Het self-serve ads platform Ad Studio* is al door 75.000 adverteerders ingezet. 37% gebruikt de gratis voice-over tool om in minder dan 24u audio-advertenties te creëren.
*Nog niet beschikbaar in België