Justine De Bruyn
Justine De Bruyn
Account Manager
11/08/2020
Uit de Q1-resultaten van Spotify blijkt dat het populaire streamingplatform blijft groeien, en wel op deze 3 fronten.

1. Groei in aantal luisteraars

Het aandeel van maandelijks actieve luisteraars groeit wereldwijd met 31%. Het advertentie-ondersteunend bereik van de gratis versie groeit met 32%. Voor adverteerders betekent dat niet alleen een grotere reach, maar ook een kans om in te haken op de steeds belangrijkere rol die muziek en podcasts spelen in het leven van de consument.

2. Groei in content

Er zijn momenteel meer dan 1 miljoen podcasts beschikbaar op Spotify. Daarmee biedt het platform zo goed als wereldwijd de grootste audioservice. Maandelijks worden 150.000 podcasts geupload, een stijging van 69% in vergelijking met eenzelfde periode vorig jaar. Dat betekent: nog meer creatieve opportuniteiten voor bureaus en adverteerders.

3. Groei in advertentieuitgaven

Steeds meer adverteerders vinden hun weg naar Spotify. Het self-serve ads platform Ad Studio* is al door 75.000 adverteerders ingezet. 37% gebruikt de gratis voice-over tool om in minder dan 24u audio-advertenties te creëren.

*Nog niet beschikbaar in België