19/03/2020
Nu ons leven op zijn kop staat en thuis zijn de norm is, zijn tv en radio meer dan ooit onze compagnons in deze uitzonderlijke omstandigheden. De verschillende VRT-merken steken je alvast een hart onder de riem
→Bij Var kan je je radioplan aanvullen met Spotify. Dat laat adverteerders en mediaplanners toe om luisteraars doelgericht te bereiken via audiostreaming op basis van hun demografische gegevens, interesses, luistergewoontes en stemming.
Spotify For Brands Worldwide is nog volop het effect van de verschuivingen in ons dagelijkse leven op ons streaminggedrag in kaart aan het brengen, maar deze trends vallen al op:
Het luistergedrag verschuift naar de thuisomgeving en creëert nieuwe gewoonten. Het stroomverbruik in huis via toestellen zoals laptops, gameconsoles, tv's en smartspeakers begint te groeien.
Mobiel blijft het belangrijkste platform waar gebruikers naar Spotify luisteren, en wordt steeds vaker gebruikt als afstandsbediening om andere toestellen mee te bedienen.
Huiselijkheid wordt de norm. We zien een toename in afspeellijsten voor gezins- en huishoudelijke taken zoals koken en kuisen, kindermuziek, en een verschuiving naar muziek voor telewerk.
De keuze van het podcastgenre weerspiegelt de houding van luisteraars ten opzichte van de wereld om hen heen. We luisteren naar podcasts rond zelfreflectie (wellness, meditatie) en entertainment (sport, comedy).
Justine De Bruyn, account executive Digital & Spotify bij Var: “Adverteren via Spotify zorgt voor een performante en betaalbare audiocampagne. Als luisteraars zich aanpassen aan een nieuwe norm, bedenk dan hoe jouw merk op een relevante en geschikte manier kan adverteren.”
Wat kan jij bieden terwijl mensen thuis meer tijd met familie doorbrengen? Hoe kan jouw merk stress verlichten, een moment van pauze bieden en het welzijn van de luisteraars bevorderen?