02/01/2023
Dankzij een bizarre creatie, een gouden touchpoint en een slimme investering sleepte Argenta de felbegeerde gouden Effie in de wacht.
→Delhaize investeert al jaren in lokale productie en samenwerking met lokale producenten. Met de ‘Belhaize’-campagne slaagde Delhaize erin om hun lokale imago overtuigend neer te zetten en meer te laten leven bij klanten.
In deze geïntegreerde campagne was het belangrijk om de lokale boodschap op een zeer geloofwaardige manier neer te zetten, aangezien ‘lokaal’ een terrein is waar vele retailers op proberen te scoren. Dit binnen een corona-context waar lokaal kopen een ware boost kende.
Belhaize was meer dan een campagne, het was een geïntegreerde belevingscampagne waarbij de belofte ‘gezond eten’ werd gekoppeld aan lokale productie. Dat gebeurde door een buzz naamsverandering, gekoppeld aan het brengen van lokale producentenverhalen. En dit op geïntegreerde wijze, met paid, own en earned media.
De kick-off kwam door de naamsverandering die een golf van earned visibiliteit creëerde. Radio en online audio (OLA) werd ingezet ter ondersteuning van deze 1e mass awareness-golf, naast tv, online video (OLV) en social. Breed bereik was key, alsook traffic generation. Een succesvolle start die leidde tot een hoge recall.
De keuze voor radio was snel gemaakt volgens Sylvie Dewaele, Media Arts Director bij TBWA en Laura Monteleone, Client Manager bij Mindshare Belgium: “Radio is een belangrijk onderdeel van ons ecosysteem, het is de motor van de activering. Het is uiteraard een medium waarmee we een groot publiek kunnen bereiken, maar het is ook en vooral een aantrekkelijk, lokaal en mobiel medium dat de consument de hele dag vergezelt. Door in de auto te luisteren kunnen we meer dan 60% van de bevolking bereiken: zo dicht mogelijk bij de verkooppunten.
Om mensen te bereiken die niet of weinig naar traditionele radio luisteren, activeren we online audio, dat ook een steeds belangrijkere plaats inneemt in onze audiostrategie. Deze twee media vullen elkaar aan, aangezien radio ons in staat stelt verkeer naar de verkooppunten te genereren, terwijl OLA als aanvulling verkeer naar e-commerce biedt. Zij maken een verscheidenheid aan boodschappen mogelijk dankzij een zeer goede herhaling en een beheersing van de productiekosten.„
Een campagne die uitblinkt in geloofwaardigheid in combinatie met een doordachte mediastrategie is de ideale cocktail voor indrukwekkend resultaten. Dat bewijst Delhaize en daarmee is de retailer een verdiende Golden Effie-winnaar.
Contacteer ons voor meer info.