14/07/2022
Een multimediale, nationale en creatieve campagne te voeren rond een evenement met een hoge kijkdichtheid en met een enorme impact? Enter Goal of the Day, een samenwerking tussen RMB, Clear Channel & Var.
→De Tour de France die van 1 tot 24 juli op Sporza te zien was, zag een gemiddeld kijkcijfer (over alle uitzendingen) dat zijn gelijke de voorbije 10 jaar niet kende. Gemiddeld kon de Tour 572.878 kijkers (live0+vosdal) boeien, goed voor een marktaandeel van 64.8% (enkel de Tour van 2015 komt hiermee in de buurt met 570.878 kijkers).
De best bekeken rit was de etappe van Lourdes naar Hautacam met 868.769 kijkers, op onze nationale feestdag. Het hoogste best minute cijfer was eveneens voor deze rit met 1.245.777 kijkers. De rit van Lacapelle-Marival naar Rocamadour haalde met 76.6% het hoogste marktaandeel.
Ook de Tour de France Femmes kon op heel wat kijkers rekenen: gemiddeld keken 282.652 liefhebbers (live+vosdal), goed voor een marktaandeel van 44,8% voor de ritten die uitgezonden werden op één.
De wielertalkshow Vive le Vélo met Karl Vannieuwkerke gaf duiding bij de Tour de France en ook voor de eerste keer bij de Tour de France Femmes. In de eerste 3 weken haalde de talkshow gemiddeld 667.211 kijkers (lineair en online) en een schitterend marktaandeel van 43,3%.
Ook de laatste week Vive le vélo naar aanleiding van de Tour de France Femmes haalde een indrukwekkend gemiddelde van 492.125 (lineair en online) kijkers en een marktaandeel van 34,4% (zonder eerste dag zondag 24/7 gezien op die dag de beide Tours aan bod kwamen)
Ook in het vrouwenvoetbal werden records verbroken. De Red Flames schreven geschiedenis door zich als eerste Belgische vrouwenploeg te plaatsen voor de kwartfinale van een EK. En ook op het vlak van kijkcijfers was de wedstrijd tegen Zweden historisch, met maar liefst 666.645 kijkers en een marktaandeel van 42,5%.
Voor dit najaar zijn er nog opportuniteiten rond sporten als het veldrijden en de Croky Cup Voetbal. Contacteer je vertrouwde Var-accountmanager voor meer info.