Na een korte afwezigheid mogen de populaire mascottes van betaalbare boodschappen zich weer helemaal uitleven op radio. Marketing Manager Els Lagrou licht de succesvolle comeback toe.
→Het opzet van de studie: de aandacht van audiomedia meten en de impact ervan op merkvoorkeur in kaart brengen.
De twee belangrijkste resultaten van het lijvige onderzoek:
Nelson-Field pleit ervoor dat adverteerders niet enkel moeten focussen op mediabudgetten of op het aantal impressies van hun campagnes. Het is belangrijker om inzicht te krijgen in de aandachtseigenschappen van elk mediaplatform. Het heeft met andere woorden weinig zin om het merendeel van je budget te besteden aan goedkopere platformen als die weinig aandacht blijken te genereren.
Bureaus roept ze op om de aandachtscomponenten in hun campagnes te optimaliseren. Elk mediaplatform heeft een maximale aandachtselasticiteit. Een sterke creatie kan - binnen die grenzen - de gegenereerde aandacht maximaliseren.
Met dit onderzoek hoopt Nelson-Field adverteerders een beter inzicht in hun campagnes te bieden zodat ze op een nog performantere manier kunnen connecteren met hun doelgroepen. Daarnaast moeten de insights adverteerders bijstaan om impactvolle auditieve campagnes te ontwikkelen, zowel op het niveau van mediaplanning, budgettoekenning als creatie.
Contacteer ons voor meer info