Geert Vansant
Geert Vansant
Market Intelligence Manager
15/06/2021
Wat duurt enkele seconden en heeft de kracht om zowel merkbekendheid, aankoopintentie als imago te boosten? De 5”-billboards op Eén en Canvas, maar ook de nieuwe AVOD-billboards op VRT NU. Enkele inzichten. 

Inzicht: short-form adverteren is futureproof communiceren.

Er is een internationale tendens naar kortere communicatie en spots (Nielsen). Constante blootstelling aan boodschappen resulteert in een kortere attention span bij kijkers. Resultaat: advertising burn-out en ad-skipping.

Enter short form video formats. Van de toekomstige koopkrachtigen - Millennials en generatie Z - worden bovendien gezegd dat ze een kortere aandachtspanne hebben dan andere generaties. Inzichten die merken niet naast zich neer kunnen leggen.

“Short form video is here to stay and it brings great benefits for brands”, volgens TikTok's Head of Product Marketing Kris Boger. “We look forward to seeing it fully cement itself as a permanent, effective and important way for brands to reach consumers for years to come.”

Ons eigen DIVA-impactonderzoek onderzocht de impact van short-form advertising bij jongeren en bevestigt dat korte advertenties even effectief werken bij jongeren als bij ouderen en soms zelfs beter.

Best of 2020-2021

De billboardcampagnes van Cécémel, Apérol en Cornet legden alle drie indrukwekkende scores voor bij jongere doelgroepen.

 

0:00
/
0:00
0:00
/
0:00
0:00
/
0:00

Meer weten over adverteren op VRT NU?

Vanaf 2022 kan je ook adverteren op VRT NU - Lees meer

Genieten van de impact van short form advertising?

              Verplicht