Van 9 tot 15 september 2021 krijgen adverteerders de kans om zich vanaf 2022 structureel te linken aan de unieke verhalen van VRT-tv en -video via een langetermijnpartnership voor één of twee jaar.
→VRT NU krijgt maandelijks 660.000 unieke accounts over de vloer en wekelijks 345.000. Dat is respectievelijk +6% en +30% t.o.v. 2020. Het aantal unieke gebruikers wordt gemeten aan de hand van het VRT-profiel dat de kijkers hebben aangemaakt, dus die effectief een video hebben gestart*. 18,35% daarvan kijkt live (jan-mei 2021, vs. 16% in jan-mei 2020). Het meest opvallende cijfer is het aantal unieke gebruikers op jaarbasis. Dit aantal steeg maar liefst met 32% t.o.v. 2020. We spreken dit jaar dus van 1.700.000 unieke accounts op jaarbasis.
Als we dieper ingaan op doelgroep, zien we dat de 25-34-jarigen de grootste kijkgroep vormen (22%). De 2e grootste groep zijn de -25-jarigen met 19% en de kleinste groep zijn de 65-plussers (12%). Meer specifiek:
Als we kijken naar de castingcijfers, zien we dat nog steeds het meest wordt gekeken via web (50% in mei 2021), maar dat casting in opmars is: sinds januari zien we een stijging van 12,5%.
“VRT NU drijft op de kracht van het uiterst kwalitatieve aanbod. We garanderen een kwalitatieve context en werken met algoritmes die onze kijker een zo divers mogelijk aanbod voorstelt”, zegt Lotte Vermeir, adjunct-netmanager Eén en Canvas
*Er wordt niet gerekend o.b.v. ‘unieke streamers’ of ‘unieke bezoekers’, want een persoon kan door gebruik te maken van verschillende toestellen, het verwijderen van cookies, etc, misschien zelfs 10 unieke streamers/bezoekers zijn.
Link vanaf 2022 je merk exclusief aan Eén en Canvas en verrijk je campagnes met het extra bereik van VRT NU via unskippable preroll video advertising.
Download de tv-publicatie