14/03/2018
Tv-kijkers houden van hun favoriete programma’s, zo wijst recent onderzoek uit. Lees hoe je kan scoren met tv-sponsoring.
→Één gaat een topmaand tegemoet. Tijdens het EK in 2016 was het marktaandeel van Één 44,5%, in vergelijking met 33,9% op jaarbasis. Bovendien kwamen vier van de vijf wedstrijden van de Rode Duivels in de top 10 van de kijkcijfers van 2016 terecht. Voor het WK wordt daarom met zwaar geschut ingezet: alle matchen van het WK zijn live te volgen op Één. De rebranding van Sporza - hét sportmerk om het WK te volgen op tv, radio en online – is deze week voorgesteld.
Om de studenten een hart onder de riem te steken, organiseert MNM van 3 tot 22 juni naar jaarlijkse gewoonte Marathonradio. Dit jaar vormt MNM een winning team met supermarktketen Carrefour. De campagne bestaat uit drie onderdelen. Zo waren er tijdens het quizprogramma Kwistet van Ann Reymen dagelijks gesigneerde Panini-verzamelboeken te winnen. Ten tweede wordt er tijdens de oefenmatch België - Portugal op 2 juni een kickerchallenge gespeeld op de middenstip tijdens de rust. Twee MNM-luisteraars nemen het tegen elkaar op aan een kickertafel van Carrefour. Dat is meteen de start van de kickerchallenge die vanaf 3 juni van start gaat. Elke dag gaat het rescueteam van Marathonradio op pad om studerende luisteraars te laten kickeren tegen elkaar. De beloning? Een duoticket voor de wedstrijd Engeland - België op 28 juni in Kaliningrad.
Radio 1 brengt live verslag uit over het WK voetbal in het overkoepelende programma Radio Rusland. Het programma volgt de Rode Duivels en hun jacht op de wereldtitel op de voet met Peter Vandenbempt als vaste commentator. De presentatie bij de wedstrijden van de nationale ploeg gebeurt door Aster Nzeyimana.
Radio 2 surft mee op de voetbalgekte en gaat voor sfeer, weetjes, passende muziek en feest. Telkens wanneer de Rode Duivels spelen, tellen Niels Destadsbader en Miguel Wiels in FC Niels en Wiels samen met heel wat bekend volk af naar de wedstrijd van die avond. Daarnaast neemt Imke Courtois, voormalige Red Flame en voetbalanaliste bij Sporza, tijdens het WK de rol van voetbalmadam op in het programma De Madammen.
Ook Studio Brussel laat het WK niet zomaar voorbijgaan. Naast een anthem brengen ze de officiële WK-compilatie ‘Dance With The Devils’ uit. Ten slotte maken de luisteraars kans om om zelf naar het WK in Rusland te gaan om de Rode Duivels aan te moedigen.