Bart  De Wit
Bart De Wit
Account Manager
06/07/2022
Nordic zette begin dit jaar zijn eerste radiostappen. Alessandra De Praetere, teamlead Marketing, licht toe waarom de Scandinaviëspecialist pioniert op radio en hoe de eerste radiocampagne al direct hoge toppen scheerde.

1. De keuze voor radio

“Nordic heeft al een intensieve digitale campagnewerking. Om onze doelgroep te vergroten, gingen we op zoek naar bredere offline media”, vertelt Alessandra De Praetere, teamlead marketing bij Nordic. “Radio bleek het ideale medium voor onze ambitie, aanpak én budget. Vervolgens gingen we na welke zenders het best matchten met onze waarden en met welk radiopubliek we de beste connectie zouden kunnen realiseren. Deze zoektocht leidde ons naar de VRT-zenders.”

2. Inzetten op Radio 1 en Studio Brussel

“Na onderzoek bleken Radio 1 en Studio Brussel het meest aan te sluiten bij onze doelgroepen en doelstellingen. We hadden kunnen kiezen om twee weken op dezelfde zender in te zetten, maar namen bewust beide zenders op in ons mediaplan. Radio 1 heeft een iets ouder publiek, wat heel goed aansluit bij onze zeereizen of onze reizen naar Noorwegen in de zomer. Via Studio Brussel bereiken we de meer avontuurlijke reizigers die interesse tonen in onze winterreizen naar Lapland of avontuurlijkere zomerreizen.”

3. Een eenvoudige spot = impact verzekerd

“Een rustige stem en wat achtergrondmuziek vertaalden onze boodschap op een juiste en impactvolle manier.”

“We merkten een enorme piek in traffic, in die mate dat onze teams op een gegeven moment zelfs niet meer konden volgen (lacht). Daarnaast zijn er ook veel mensen die ons hebben laten weten dat ze ons merk dankzij de spot hebben leren kennen en zo op onze website zijn beland. Kortom: onze eerste nationale campagne heeft ons zowel awareness als conversie opgeleverd.” Ook DIVA bevestigde de impact: zowel op het vlak van consideration (45%) als interaction (48%) leggen we goede scores voor. Deze campagne leverde ons zowel awareness als conversie op en is dus zeker voor herhaling vatbaar. Nordic heeft zijn plaats gevonden bij VRT, we hebben net een lange termijn samenwerking afgesloten met Var. Je zal ons dus zeker nog op de radio horen.”

Ook adverteren op de VRT-zenders?

Contacteer ons salesteam voor meer info