Wil je adverteren via radio, tv, display of zoek je een creative partnership?
Match je campagne met onze brede en kwalitatieve luisteraars en kijkers.
Wil je graag adverteren via een van onze VRT-merken?
Wil je graag gericht targeten in een of twee provincies via Radio 2?
Research / Digital Ad Trust
19-12-2022 | Jean-Philippe Bovsovers
Initiatiefnemers van het DAT-label (UBA & WE MEDIA) betrekken nu de markt bij het verder optimaliseren van de standaard.
Research / Onderzoek Video Streaming
07-07-2022 | Veerle Hellemans
Volgens de vierde editie van de Belgian Video Streaming Monitor van GroupM (1.400 respondenten 18-59, online bevraagd in april 2022), scoort VRT NU zeer sterk op de VOD-markt in België.
Research / VRT NU
24-12-2021 | Geert Vansant
GroupM Belgium presenteerde dit najaar zijn nieuwe Streaming Monitor. De studie onderzocht het kijkgedrag en de marktdynamiek van videostreaming.
In een bevraging van het Videobarometer-onderzoek bleek dat VRT NU de derde meest gebruikte videostreamingdienst is in Vlaanderen, na Youtube en Netflix.
Research / Spotify
11-08-2021 | Justine De Bruyn
Roadtrips, summer playlists, nostalgie en hete zomerdagen: 4 interessante tendensen op Spotify waar je als adverteerder rekening mee moet houden.
Research / Cijfers VRT NU
30-06-2021 | Geert Vansant
VRT NU zit al een tijdje in de lift. Massaal veel Vlamingen ontdekken de gratis online videospeler van VRT. En steeds meer mensen zijn fan van het platform, getuige de sterke groei. Enkele cijfers.
Research / VRT
10-12-2020 | Dirk Soetens
De maand oktober was een bijzonder sterke digitale maand voor VRT met 2.346.115 unieke browsers per dag. Enkel de maand maart (start coronacrisis) deed het beter.
Research / Digitaal radioluisteren
17-11-2020 | Dirk Soetens
Het recente onderzoek van Ipsos in opdracht van de Vlaamse overheid toont aan dat 38% van het totale radioluistervolume digitaal gebeurt via DAB+, internet of digitale tv. Vorig jaar was dat nog 26%.
24-01-2020 | Veerle Van Cauwenbergh
VRT NU is de gratis online videospeler van VRT waar je je favoriete programma’s van Eén, Canvas en Ketnet kan (her)bekijken. Leuk voor kijkers, maar ook voor adverteerders.
Research /
20-09-2018 | Lissa De Peuter
We zitten meer dan ooit in de auto. Op die momenten is radio vaak een trouwe compagnon. En dat geldt dagelijks voor meer dan 2 miljoen Vlamingen. Dit is ook Spotify niet ontgaan.
Schrijf je in op onze nieuwsbrief en krijg elke maand het laatste nieuws over creative partnerships, media en adverteren via de merken van VRT: radio, tv, apps, websites, events, … en veel meer.