Hilde Leemans
Hilde Leemans
Business Developer Creative Partnerships
14/08/2023

Een mooie missie…

“Standaard Boekhandel wil het leven van mensen rijker maken en een reisgenoot zijn die prikkelt, inspireert, steunt, amuseert en vergezelt. Op die manier proberen we elke dag dat beetje extra te geven”, vertelt Nancy Fierens, Retail Marketing Manager bij Standaard Boekhandel. “We streven naar leesplezier en het toegankelijk maken van literatuur voor iedereen. Om deze missie tot leven te brengen, zoeken we manieren om onze boodschap zo dicht en concreet mogelijk bij grote delen van onze doelgroep te brengen. Omdat een kwalitatieve context en sterke performantiecijfers daarbij uiteraard cruciaal zijn, gingen we op zoek naar een creatief partnership met bredere bereiksgarantie.”

… vertaald naar inspirerende activaties!

“De ontspannen context, creatieve partnermogelijkheden, het enorm bereikpotentieel van Zomerhit en de periode matchen perfect met de objecten van Standaard Boekhandel”, vertelt Julie Desmet, Creative Sales bij Var. “Dit partnership heeft 2 luiken: Enerzijds is Standaard Boekhandel partner van De Voorleesclub on tour. In het verlengde van de succesvolle VRT Max serie worden er enkele edities met live publiek georganiseerd, waaronder ook 6 in Blankenberge tijdens Zomerhit. Door deze momenten te sponsoren, kan de adverteerder bezoekers van Zomerhit de magie van lezen laten ontdekken in een ideale setting en in aanwezigheid van Radio2-presentatoren en bekende gezichten. Standaard Boekhandel heeft bovendien op elke editie een pop-up verkooppunt waar de geselecteerde boeken te koop werden aangeboden en waar bezoekers het boek ook meteen konden laten signeren. Naast de samenwerking rond De Voorleesclub, heeft Standaard Boekhandel ook een activatie in het Radio 2 dorp bij de studio. In een typisch strandhokje creëerden we onze eigen Zomerbib waar maar liefst 600 uitleenbare zomertitels beschikbaar zijn. Een Radio2-reporter bevraagt mensen die boeken hebben gelezen over hun leeservaring en deelt deze content on air. Op die manier geniet de adverteerder niet alleen van de waardevolle activatie ter plaatse, maar kan er ook meegesurfd worden op de grote bereiken en brede doelgroepen van het VRT-initiatief. Een partnership volledig volgens het boekje dus.”

Ook interesse in een creative partnership?

Contacteer ons voor meer info.