Jordan Bowring
Jordan Bowring
Marketing Executive
09/08/2023
Met de succesformule ‘De Wekker’ wekt Studio Brussel zijn luisteraars met een wekkergeluid dat is ingezongen door een bekende Vlaming. De luisteraar die de stem raadt, wint de gegeerde prijzenpot. Eliza was here partnerde pal in het last-minute toeristenseizoen met de populaire zenderwedstrijd en verzekerde zichzelf zo een efficiënte merkactivatie. 

Droommatch: Eliza was here en Studio Brussel

“In de ochtendspits van Studio Brussel is ‘De Wekker’ een vast item”, vertelt Julie Desmet, Creative Sales bij Var. “Het concept is eenvoudig: Studio Brussel wekt je met een geluid ingezongen door een bekende Vlaming. Elke ochtend krijgt een luisteraar de kans om de BV te ontmaskeren. Juist geraden? Dan heeft de luisteraar gewonnen. Fout geraden? Dan wordt de volgende ochtend een verhoogde prijzenpot ingezet. Eliza was here partnerde 6 weken - niet toevallig midden in het last-minute toeristenseizoen - met de populaire zenderwedstrijd en voorzag elke speeldag een reisvoucher van 500 euro. Doordat de prijzenpot een tijdje ongeraden bleef verhoogde de prijzenpot tot 7.500 euro, wat zorgde voor extra spanning én visibiliteit.” 

“Als touroperator die kleinschaligere accommodaties aanbiedt, op een unieke locatie weg van de massa – bijna steeds met een huurauto inbegrepen - was de match met Studio Brussel voor ons een evidentie”, vertelt Julie Desmet. “Door in te zetten op de iets creatievere, kritische, hoger opgeleide doelgroep van de radiozender, konden de sterke cijfers niet op zich laten wachten.” 

Het resultaat: 1.146.277 kijkers, 567.845 luisteraars + 22.000 deelnames!

“Dankzij een ideale media-uitwerking, inplanning en creatieve invulling piekten de bereiks- en activatiecijfers.” Oproepspots op radio en billboards op tv zorgen respectievelijk voor bereiken van 567.845 luisteraars en 1.146.277 kijkers. Online werd de partner vermeld in social posts, op de website en in de nieuwsbrief van de zender. Met meer dan 22.000 deelnames in de app op de laatste speeldag, bewijst Studio Brussel dat de luisteraars steeds enthousiast meedoen met deze actie.  

Verregaande merkintegratie – in both ways

Leuke extra: aanvullend op deze campagne paste Eliza was here zijn eigen merkcampagne aan. In hun originele radiospot hoorde je spelende kinderen in het water – tijdens de actieperiode is dit geluid aangepast naar een wekker. Dergelijke creatieve alertheid werkt altijd als een katalysator op de impact. 

“We waren meteen vragende partij voor een creative partnership met De Wekker van Studio Brussel”, verklaart Amber Govers, Brand & Campaign Manager bij Eliza was here. “Zulke merkactivaties zetten ons merk op een creatieve manier in de kijker. Als je dat ook nog eens combineert met een radiocampagne – dat knipoogt naar de wedstrijd De Wekker op radio – kan je niet anders dan positief opvallen bij je doelgroep.  

Bronnen:

  • CIM TV, VRT1 & Canvas, VVA 18-54, Noorden, Campagne Eliza Was Here van 24/04 tot 26/05/2023, Live+7+Gasten, Bereik #. 
  • CIM RAM, Noorden, mediaplanningsgolf mei'22-april'23, Campagne Eliza Was Here van 26/04 tot 9/06/2023, Studio Brussel, 18-54, Bereik#. 

Ook interesse in een partnership met één van onze merken?

Contacteer ons, er zijn verschillende mogelijkheden. 

Wat betreft een samenwerking met De Wekker van Studio Brussel: vanaf oktober 2023 zijn er opnieuw slots beschikbaar. Contacteer ons voor meer info.