09/04/2024
Sunweb koos om het over een andere boeg te gooien. Weg met de focus op prijs, hallo emotie. Deze verandering in strategie bleek een schot in het roos.
→Radio en televisie combineren in je mediaplan heeft veel voordelen: niet alleen heb je een extra groot bereik, maar de twee zijn ook complementair aan elkaar doorheen de dag. Terwijl je televisie kijkt, luister je niet naar de radio en vice versa. Gebruik je in beide media ook nog eens jouw unieke sonic brand assets die jou als merk herkenbaar maken? Dan zal de consument gemakkelijker de link leggen tussen beide.
Dat heeft Dovy Keukens alvast goed begrepen! Eén van de sterke punten van de Dovy Keukens campagnes is het feit dat ze zeer herkenbare spots maken en dit doortrekken in al hun kanalen.
Via ons post-impactonderzoek kunnen we meten of campagnes op verschillende media elkaar ook effectief versterken. Er werd een radiocampagne van Dovy Keukens getest terwijl er in diezelfde periode ook een tv-billboard liep rond het programma Ons Huis/Nieuw Huis. Wat bleek? 82% van de luisteraars herinnerde zich de radiospot, 87% daarvan kon de spot correct linken aan Dovy Keukens. Als we kijken naar de luisteraars die ook de tv-campagne zagen, zit de herinnering zelfs op 93% en de attributie op 90%. Daarnaast zien we ook hogere scores op likeability en impact.
Boost het combineren van radio en tv in eenzelfde periode je impact? Zeker en vast!