Jordan Bowring
Jordan Bowring
Marketing Executive
11/08/2023
De acteurs van #LikeMe zijn razendpopulair bij jong en oud(er). Met hun covers van bekende Nederlandstalige nummers bereiken ze een breed Vlaams publiek op een positieve en energieke manier. Een context en doelgroep die naadloos aansluiten bij die van Albert Heijn. De retailer ging in zee met de populaire Ketnet-reeks en haalde creatief alles uit de kast om het partnership verzilveren. 

1. Een sterk creatief idee

Speciaal voor deze samenwerking werd een exclusieve spaaractie uitgewerkt rond het unieke #LikeMe-stickerboek, alleen verkrijgbaar in de Albert Heijn-verkooppunten. Bij elke 15 euro aan boodschappen kreeg de consument gratis stickers van de populaire Ketnet-reeks. 

2. Een brede mediacampagne

De actie werd bekendgemaakt met een radiocampagne op Studio Brussel, MNM en Radio2. Complementair aan de radiocampagne werden advertenties in Libelle, Dag Allemaal, Humo en HLN voorzien. 

3. Een uitgedacht activatieplan

Wedstrijden op de eigen kanalen waar je goodiebags kon winnen, zorgen voor extra activatie. Om de verzamelkoorts aan te wakkeren, werd branded POS-materiaal uitgewerkt ter aankondiging van ruilnamiddagen in de winkels. De actie werd uitgebreid geïntegreerd in de afleveringen van de Albert Heijn-webserie ‘De Wereld in het Kleijn’, o.a. met een speciaal gecomponeerd rap-lied en met exclusieve beelden van de concertreeks. De #LikeMe-sterren Emma en Yemi zorgden tijdens de campagneperiode voor Live Stories op de socialmediakanalen van Albert Heijn.  

4. Een opvallende instore visibiliteit

Branded POS-materiaal en grote visuals van de actie zorgden ervoor dat je ook in de winkels niet naast de actie kon kijken. Tijdens de campagneperiode was er ook een uitgebreid merchandising-gamma van de Ketnet-reeks aanwezig in de winkel. 

5. Een evenementiële ondersteuning

Tijdens de sportpaleisconcerten van #LikeMe werd de actie gecommuniceerd op schermen in de zaal en in de gangen en kregen de fans flyers met uitleg over de actie van Albert Heijn.  Op vertoon van de flyer in een Albert Heijn-winkel, konden de bezoekers van het concert een gratis stickerboek ophalen.  Zo creëerden we samen een meerwaarde voor de bezoekers van het concert en traffic van Like Me fans naar onze winkels. 

Het resultaat

Block image

Door te communiceren tijdens deze vier uitverkochte concerten werden meer dan 60.000 fans bereikt in de meest ideale omstandigheden. Meer dan 50.000 stickerboeken en 1,5 miljoen stickerpakketjes werden in 3 weken tijd verspreid naar alle Ketnetfans. 

Els Lagrou, Marketing & Communicatie Directeur Albert Heijn België:  

“Samen beter eten bereikbaar maken voor iedereen, dat is onze missie. Aangezien nog niet heel Vlaanderen vertrouwd is met Albert Heijn en zijn missie, is het belangrijk om mensen naar onze winkels te krijgen zodat ze alles zelf kunnen komen ontdekken.”  

“Ook voor bestaande klanten was de samenwerking met #LikeMe een mooie kans om aan te tonen dat we weten wat er speelt in de leefwereld van gezinnen met jonge kinderen. Partnerships als deze zijn ideaal om onze doelgroep op een originele manier te bereiken. Ze zijn bijzonder waardevol en garanderen maximaal bereik én maximale impact.”  

Ook interesse in een creative partnership?