09/08/2023
VRT-televisie met voorsprong de grootste speler in het Vlaamse televisielandschap blijft met dagelijks 2,4 miljoen kijkers, goed voor een marktaandeel van 37% (jan -juni 2023).
→Speciaal voor deze samenwerking werd een exclusieve spaaractie uitgewerkt rond het unieke #LikeMe-stickerboek, alleen verkrijgbaar in de Albert Heijn-verkooppunten. Bij elke 15 euro aan boodschappen kreeg de consument gratis stickers van de populaire Ketnet-reeks.
De actie werd bekendgemaakt met een radiocampagne op Studio Brussel, MNM en Radio2. Complementair aan de radiocampagne werden advertenties in Libelle, Dag Allemaal, Humo en HLN voorzien.
Wedstrijden op de eigen kanalen waar je goodiebags kon winnen, zorgen voor extra activatie. Om de verzamelkoorts aan te wakkeren, werd branded POS-materiaal uitgewerkt ter aankondiging van ruilnamiddagen in de winkels. De actie werd uitgebreid geïntegreerd in de afleveringen van de Albert Heijn-webserie ‘De Wereld in het Kleijn’, o.a. met een speciaal gecomponeerd rap-lied en met exclusieve beelden van de concertreeks. De #LikeMe-sterren Emma en Yemi zorgden tijdens de campagneperiode voor Live Stories op de socialmediakanalen van Albert Heijn.
Branded POS-materiaal en grote visuals van de actie zorgden ervoor dat je ook in de winkels niet naast de actie kon kijken. Tijdens de campagneperiode was er ook een uitgebreid merchandising-gamma van de Ketnet-reeks aanwezig in de winkel.
Tijdens de sportpaleisconcerten van #LikeMe werd de actie gecommuniceerd op schermen in de zaal en in de gangen en kregen de fans flyers met uitleg over de actie van Albert Heijn. Op vertoon van de flyer in een Albert Heijn-winkel, konden de bezoekers van het concert een gratis stickerboek ophalen. Zo creëerden we samen een meerwaarde voor de bezoekers van het concert en traffic van Like Me fans naar onze winkels.
Door te communiceren tijdens deze vier uitverkochte concerten werden meer dan 60.000 fans bereikt in de meest ideale omstandigheden. Meer dan 50.000 stickerboeken en 1,5 miljoen stickerpakketjes werden in 3 weken tijd verspreid naar alle Ketnetfans.
Els Lagrou, Marketing & Communicatie Directeur Albert Heijn België:
“Samen beter eten bereikbaar maken voor iedereen, dat is onze missie. Aangezien nog niet heel Vlaanderen vertrouwd is met Albert Heijn en zijn missie, is het belangrijk om mensen naar onze winkels te krijgen zodat ze alles zelf kunnen komen ontdekken.”
“Ook voor bestaande klanten was de samenwerking met #LikeMe een mooie kans om aan te tonen dat we weten wat er speelt in de leefwereld van gezinnen met jonge kinderen. Partnerships als deze zijn ideaal om onze doelgroep op een originele manier te bereiken. Ze zijn bijzonder waardevol en garanderen maximaal bereik én maximale impact.”