Dirk Soetens
Dirk Soetens
Market Intelligence Manager
22/09/2023
De organisatie van mediabureaus United Media Agencies (UMA) en enkele partnerbureaus hebben hun studie over digitale investeringen in België voor de eerste zes maanden van 2023 vernieuwd. Daaruit blijkt dat Radio het 2de belangrijkste medium blijft en zelfs een lichte stijging weergeeft.

Het UMA-benchmarkonderzoek wordt om de 6 maanden vernieuwd waardoor een vergelijking van het totaal aan netto-investeringen van de 1ste periode van 2022 met die van 2023 mogelijk is. Uit het onderzoek blijkt dat radio zijn 2de positie blijft bevestigen en zelfs lichtjes groeit met 0,4 % punt.

Over het algemeen blijft tv het belangrijkste communicatiemedium met 34,9%, gevolgd door radio (15,5%), en OOH (10,2%). Binnen het online luik is er een grote verschuiving waar te nemen, zo is online video gegroeid met 41%.

Hieronder vind je de volledige tabel.

Block image

Het volledige rapport vind je op de website van UMA.

Interesse in adverteren via de VRT-radiomerken?

Contacteer ons. We helpen je graag verder.