Julie Desmet
Julie Desmet
Business Developer Creative Partnerships
16/04/2024
De TRIXXO Group, gespecialiseerd in huishoudhulp en uitzendwerk, is een snelgroeiend en energiek bedrijf dat dit voorjaar de krachten bundelde met al even energieke merken: Radio2 en MNM. Het resultaat: twee slimme, sterke partnerships met navenante impact.

Impact + acquisitie met Radio2

In september 2023 en maart 2024 partnerde de dienstencheques-afdeling van TRIXXO met Peter Post, het item waar Peter Van de Veire in zijn ochtenduitzending ‘Goeiemorgen Morgen’ wekelijks luisteraars verrast met straffe prijzen. Het principe is eenvoudig: mensen schrijven hun brievenbus in en maken zo kans op een bezoek van Peter Post. In de Gouden Pakjes die hij bezorgt, zaten dankzij TRIXXO bijzonder aantrekkelijke prijzen: een jaar lang gratis huishoudhulp, kookhulp, strijkhulp en poetsapparaten. Vier weken lang straffe prijzen, dat betekent vier weken lang straffe visibiliteit. “Onze wedstrijd was inderdaad een groot succes”, bevestigt Marketing Director TRIXXO Thomas Mees. “De doelgroep van Radio 2 valt samen met de onze, met deze actie wilden we vooral potentiële huishoudhulpen en klanten bereiken. Het programma van Peter Van de Veire is breed, familiaal en sympathiek; waarden waar we ons volledig in herkennen. Het format ‘Peter Post’ bood ons de mogelijkheid om onze diensten op een opvallende, impactvolle manier in de kijker zetten.

Visibiliteit + employer branding met MNM

De andere tak van het bedrijf, TRIXXO Jobs, ging in zee met MNM. In de week van 4 maart zond de zender live uit vanuit bedrijven om er de jobs en de werksfeer te promoten. Gedurende een volledige week stond de voormiddag van de jongerenzender zo in het teken van employer branding. “Onze afdeling TRIXXO Jobs focust ook op mensen die hun plekje op de arbeidsmarkt nog zoeken, vaak zijn dat jongeren. Ook een groot deel van onze eigen collega’s is jonger dan 28 jaar. Het profiel van MNM is dynamisch en jong, een perfecte match dus", vertelt Thomas Mees. "MNM focuste al eerder op onderwerpen als werk, solliciteren en carrièreontwikkeling met bijvoorbeeld het initiatief ‘JumpJobs’. Het format ‘Brahim zoekt collega's’ richt zich onder andere op ‘The Future Workforce’, deels ook onze doelgroep. Brahim kwam uitzenden vanop onze werkvloer, zo konden onze medewerkers live op radio vertellen waarom het zo leuk werken is bij TRIXXO Jobs. 

Beide acties kregen uitgebreide zichtbaarheid op de social kanalen van de zenders en op onze eigen kanalen. Daardoor konden beide campagnes rekenen op een enorme visibiliteit én impact.”

Jouw merk in de kijker zetten via een creatief partnership?

Contacteer ons vrijblijvend voor meer info.