De VRT-radionetten: voor elke doelgroep de juiste oplossing

Stel een sterk radioplan samen, met spots op de VRT-netten, op momenten die voor jouw merk passen. Ga via onze luistergrafieken na welke radiozender er het beste bij jouw doelgroep hoort.

SuperSelexy-formules

Je kan twee of meerdere radionetten combineren via onze ijzersterke SuperSelexy-formules. Met een weekbereik van minstens 50% op de kerndoelgroep zit je altijd goed! Kies jouw ideale match en geniet bovendien tot 10% SuperSelexy-korting op de à-la-cartetarieven. Contacteer ons voor de voorwaarden om van deze korting te genieten.

Doelgroep 15-34: StuBru + MNM + MNM Hits

15-34 Marktaandeel Selectiviteit Weekbereik Weekbereik
StuBru 17,2% 133 345.900 22,5%
MNM 17,9% 150 555.573 36,0%
MNM Hits 2,0% 162 94.720 6,2%
StuBru + MNM + DAB+                              37,3% 139 816.208 53,0%

Doelgroep 18-44: StuBru + MNM + MNM Hits

18-44 Marktaandeel Selectiviteit Weekbereik Weekbereik
StuBru 16,7% 156 504.121 23,5%
MNM 14,9% 150 651.589 30,3%
MNM Hits 1,6% 160 115.321 5,4%
StuBru + MNM + DAB+                              33,8% 152 1.056.296 49,1%

Doelgroep 18-54: StuBru + MNM + MNM Hits

18-54 Marktaandeel Selectiviteit Weekbereik Weekbereik
StuBru 14,2% 147 665.587 22,0%
MNM 12,4% 139 812.879 26,9%
MNM Hits 1,3% 143 142.670 4,7%
StuBru + MNM + DAB+                             28,4% 143 1.351.964 44,7%

Doelgroep 18-64: Radio 2 + MNM + MNM Hits

18-64 Marktaandeel Selectiviteit Weekbereik Weekbereik
Radio 2 17,5% 58 897.533 22,8%
MNM 10,0% 124 913.565 23,2%
MNM Hits 1,0% 123 157.095 4,0%
SuperSelexy Radio 2 + MNM + DAB+ 29,0% 73 1.747.425 44,4%

Doelgroep 35-64: Radio 2 + StuBru + MNM Hits

35-64 Marktaandeel Selectiviteit Weekbereik Weekbereik
Radio 2 21,3% 81 773.722 29,5%
StuBru 9,4% 124 468.604 17,9%
MNM Hits 0,7% 99,6 74.747 2,8%
SuperSelexy Radio 2 + StuBru + DAB+ 31,9% 92 1.194.868 45,5%

Doelgroep 30+ sociale groepen 1-3: Radio 1 + StuBru (B2B Only)

30+ SG1-3 Marktaandeel Selectiviteit Weekbereik Weekbereik
Radio 1 15,1% 179 460.736 30,2%
StuBru 12,2% 149 348.849 22,9%
SuperSelexy Radio 1 + StuBru + DAB+      28,4% 159 717.344 47,0%

Bron: CIM RAM Noorden, gecumuleerde golven mei '21 - april '22, ma-zo, 6-22 u.

Formules op maat van je campagne

Hi Performance
Laat je merk met 10"- en 30"-spots een week lang frequent horen via ons Hi Performance-pakket op één radiozender of op meerdere zenders.

 

Boost
Met onze Boostpakketten (5”-audioboards en 30”-spots) kan je je radioplan rond specifieke momenten concentreren:

 

  • de ochtend- en/of -avondspits.
  • de surfmomenten om meer traffic naar je website te genereren.
  • 's nachts in een reclameluwe omgeving.
  • de verkeersinformatiemomenten (enkel 5” audioboards).

 

DuoSpots
Een gesplitste uitzending van je spot in eenzelfde reclameblok verhoogt de impact van je campagne noemenswaardig. Deze formule bieden we aan als interessant alternatief op de klassieke 30''-spot.
 

NightSpots
Bereik de nachtelijke luisteraar. Ga voor NightSpots.

 

Zomeractie
In juli en augustus blijft het radiobereik op niveau en kan je bovendien een interessante korting genieten.

 

Nog enkele speciale aanbiedingen:

  • Welcome- en welcome back-premie: premies toegekend op je eerste radiocampagne.
  • Speciale voorwaarden voor volgende sectoren: de film- en muziekindustrie, uitgeverijen, scholen, de overheid, humanitaire en culturele organisaties.
  • CrossSelexy voor Boodschappen van Algemeen Nut: sensibiliseer het publiek en geniet van 5% extra ruimte door uw radiocampagne met bannering op de VRT-websites te combineren. Contacteer ons voor de voorwaarden om van deze korting te genieten.
 
Reclameruimte aankopen? ​Spots aanleveren? Of je merk linken aan een VRT-evenement? Bekijk onze voorwaarden en instructies voor meer informatie.