De VRT-radionetten: voor elke doelgroep de juiste oplossing

Stel een sterk radioplan samen, met spots op de VRT-netten, op momenten die voor jouw merk passen. Ga via onze luistergrafieken na welke radiozender er het beste bij jouw doelgroep hoort.

SuperSelexy-formules

Je kan twee of meerdere radionetten combineren via onze ijzersterke SuperSelexy-formules. Met een weekbereik van minstens 50% op de kerndoelgroep zit je altijd goed! Kies jouw ideale match en geniet bovendien tot 10% SuperSelexy-korting op de à-la-cartetarieven. Contacteer ons voor de voorwaarden om van deze korting te genieten.

Doelgroep 15-34: StuBru + MNM + MNM Hits

15-34 Marktaandeel Selectiviteit Weekbereik Weekbereik
StuBru 18,4% 136 358.077 23,5%
MNM 17,7% 148 546.394 35,8%
MNM Hits 2,2% 186 98.370 6,5%
StuBru + MNM + MNMHits                              38,3% 144 812.879 53,3%

Doelgroep 18-44: StuBru + MNM + MNM Hits

18-44 Marktaandeel Selectiviteit Weekbereik Weekbereik
StuBru 16,9% 152 512.994 23,9%
MNM 15,3% 156 660.480 30,8%
MNM Hits 1,6% 166 117.290 5,5%
StuBru + MNM + MNMHits                              33,3% 154 1.059.697 49,4%

Doelgroep 18-54: StuBru + MNM + MNM Hits

18-54 Marktaandeel Selectiviteit Weekbereik Weekbereik
StuBru 14,6% 146 684.488 22,6%
MNM 12,8% 145 833.901 27,5%
MNM Hits 1,3% 145 145.562 4,8%
StuBru + MNM + MNMHits                             28,7% 145 1.371.323 45,3%

Doelgroep 18-64: Radio 2 + MNM + MNM Hits

18-64 Marktaandeel Selectiviteit Weekbereik Weekbereik
Radio 2 18,4% 61 921.183 23,4%
MNM 10,2% 128 929.799 23,6%
MNM Hits 1,0% 126 161.827 4,1%
SuperSelexy Radio 2 + MNM + MNM Hits 29,6% 76 1.736.736 44,1%

Doelgroep 35-64: Radio 2 + StuBru + MNM Hits

35-64 Marktaandeel Selectiviteit Weekbereik Weekbereik
Radio 2 22,4% 85 797.488 30,4%
StuBru 9,5% 121 466.806 17,8%
MNM Hits 0,6% 93 77.509 3%
SuperSelexy Radio 2 + StuBru + MNM Hits 32,6% 94 1.201.898 45,8%

Doelgroep 30+ sociale groepen 1-3: Radio 1 + StuBru (B2B Only)

30+ SG1-3 Marktaandeel Selectiviteit Weekbereik Weekbereik
Radio 1 14,2% 175 456.641 30,0%
StuBru 12,4% 145 352.133 23,1%
SuperSelexy Radio 1 + StuBru        26,6% 160 697.295 45,8%

Bron: CIM RAM Noorden, gecumuleerde golven maart - december 2021, ma-zo, 6-22 u.

Formules op maat van je campagne

Hi Performance
Laat je merk met 10"- en 30"-spots een week lang frequent horen via ons Hi Performance-pakket op één radiozender of op meerdere zenders.

 

Boost
Met onze Boostpakketten (5”-audioboards en 30”-spots) kan je je radioplan rond specifieke momenten concentreren:

 

  • de ochtend- en/of -avondspits.
  • de surfmomenten om meer traffic naar je website te genereren.
  • 's nachts in een reclameluwe omgeving.
  • de verkeersinformatiemomenten (enkel 5” audioboards).

 

DuoSpots
Een gesplitste uitzending van je spot in eenzelfde reclameblok verhoogt de impact van je campagne noemenswaardig. Deze formule bieden we aan als interessant alternatief op de klassieke 30''-spot.
 

NightSpots
Bereik de nachtelijke luisteraar. Ga voor NightSpots.

 

Zomeractie
In juli en augustus blijft het radiobereik op niveau en kan je bovendien een interessante korting genieten.

 

Nog enkele speciale aanbiedingen:

  • Welcome- en welcome back-premie: premies toegekend op je eerste radiocampagne.
  • Speciale voorwaarden voor volgende sectoren: de film- en muziekindustrie, uitgeverijen, scholen, de overheid, humanitaire en culturele organisaties.
  • CrossSelexy voor Boodschappen van Algemeen Nut: sensibiliseer het publiek en geniet van 5% extra ruimte door uw radiocampagne met bannering op de VRT-websites te combineren. Contacteer ons voor de voorwaarden om van deze korting te genieten.
 
Reclameruimte aankopen? ​Spots aanleveren? Of je merk linken aan een VRT-evenement? Bekijk onze voorwaarden en instructies voor meer informatie.