Bart  De Wit
Bart De Wit
Account Manager
09/03/2022
Als adverteerder weet je natuurlijk niet of de mensen uit je doelgroep vroege vogels dan wel nachtraven zijn. Sommigen worden graag rustig wakker, anderen starten de dag hyperactief. Wat we wel weten is dat een ochtendprogramma voor de luisteraar geen achtergrondradio is: ze willen allen op de hoogte blijven van wat er gebeurt en luisteren daarom actief. Ook weerbericht en verkeersinfo horen daarbij. (Elke radio vult dit op zijn eigen specifieke manier in zodat de luisteraar zich thuis voelt bij zijn radio.)

De volgende 5 ochtendlijke radioshows laten iedereen goedgezind aan de dag beginnen en zorgen ervoor dat jij je doelgroep kan bereiken zònder ochtendhumeur!

1) StuBru: voor een stevige ochtend die iets minder suckt

Fien Germijns maakt elke weekdag van 6 tot 9 uur 268.000 Vlamingen stevig wakker: zonder bullshit, maar met een bak goede platen. De StuBru-luisteraars willen ‘s morgens vooral muziek horen.

2) MNM: voor de vrolijkste goeiemorgen van Vlaanderen

De Grote Peter Van de Veire Ochtendshow is al jaren de favoriete wake-up call van 292.000 Vlamingen. Samen met zijn side-kicks zorgt Peter Van de Veire voor de beste mix van actualiteit en muziek tussen 6 tot 9 uur. Op 1 april 2022 geeft hij de fakkel door, een dag om met stip te noteren in je agenda én mediaplan.

3) Radio 2: voor een gezellige morgen met nieuws uit de buurt

Van 6 tot 8 uur wordt de Radio 2-luisteraar wakker met nieuws uit eigen regio in ‘Start je dag’. Daarna zorgt Sven Pichal van 8 tot 9 voor een leerrijke start van de dag in het consumentenprogramma ‘De Inspecteur’. Tussen 6 en 9 uur maakt Radio 2 met beide programma’s gemiddeld 842.000 Vlamingen wakker. Radio 2-luisteraars willen vooral op de hoogte zijn en stellen rustige muziek en humor op prijs.

4) Radio 1: voor een geïnformeerde start van de dag

Leen De Witte/Ruth Joos en Benedikte Coussement openen dagelijks het venster naar de wereld voor 400.000 Vlamingen. Op Radio 1 start je je dag geïnformeerd met het laatste nieuws uit de actualiteit. Vooral luisteraars die op de hoogte willen blijven stemmen af op Radio 1. Ze luisteren actief naar wat Radio 1 vertelt. Dagelijks van 6 tot 9 uur, in het weekend van 7 tot 9 uur.

5) Klara: voor een ochtendstond met cultuur in de mond

In Espresso laten Clara De Decker en Greet Samyn elke ochtend 80.000 Vlamingen ontwaken met rustige muziek en cultureel nieuws van 6 tot 9 uur.

Ook adverteren op de VRT-radiozenders?

De VRT-radiozenders bereiken elke schooldag/ochtend gemiddeld meer dan 1,8 miljoen luisteraars. Contacteer ons vrijblijvend voor meer info. We helpen je graag verder.

 

* Alle luistercijfers komen uit de CIM RAM, Noorden, mediaplanningsperiode maart-december 2021, gemiddeld dagbereik, ma-vr, 6-9u.