14/03/2018
In tijden van fake news lijken media het hard te hebben verduren. Hoe is het nu precies gesteld met de mediageloofwaardigheid?
→De uitdaging van Beter Bed is herkenbaar voor veel bedrijven die voet aan grond willen krijgen in een nieuwe markt: hoe vergroot je je naamsbekendheid en hoe win je het vertrouwen van de consument?
De marketingafdeling van Beter Bed besloot in 2014 dat radio dé manier is om haar naamsbekendheid in België op te bouwen. Wat kan je leren van Beter Bed zijn aanpak?
Eerst en vooral werden een reeks radiospots van 10 seconden uitgewerkt. Om een hoger bereik te genereren werden deze met een hoge frequentie in de ether gestuurd op verschillende complementaire radionetten.
De spots waren duidelijk en to the point. Twee elementen kwamen aan bod:
De spots van Beter Bed waren en zijn nog steeds te horen op verschillende VRT-netten. Enerzijds werd er gemikt op families (Radio 2), anderzijds op een iets jongere doelgroep (Studio Brussel en MNM). Dankzij deze aanpak vergrootte Beter Bed zijn naamsbekendheid.
Maar daar blijft het niet bij. Ook op andere Vlaamse zenders is het merk actief. Bovendien worden in de buurt van fysieke winkels extra regionale spots ingelast. Met andere woorden: niemand kan om de spots van Beter Bed heen.
Zo concentreerde Beter Bed de campagnes rond tactisch gekozen momenten zoals de soldenperiodes.
De radiocampagne wordt aangevuld met lokale persberichten en affichage. De campagne wordt ook online ondersteund via search engine advertising (SEA).
Het resultaat? Beter Bed registreerde meer traffic naar zowel de winkels als de website. Zelfs tot +20% tegenover voorgaande soldenperiodes. Daarnaast neemt ook de jaaromzet sinds de radiocampagne jaarlijks met 15% tot 20% toe.
Radio, ook iets voor jouw merk? Maak een afspraak met ons audioteam!