Stefan Delaeter
Stefan Delaeter
Market Intelligence Manager
17/02/2023

SuperSelexy 18-64 haalt weekbereik van 61% 

 

We hebben onze infografiek geüpdatet met de nieuwste CIM-luistercijfers voor de mediaplanningsgolf januari-december 2022:

 

  • VRT Radio bereikt wekelijks 73% van alle radioluisteraars (3.750.226 personen) 12+ elke week. Zij luisteren dagelijks 3 uur en 44 minuten naar één van de VRT-radiozenders.
     
  • Ook in de mediaplanningsgolven stijgt Radio 1 door met een marktaandeel van 16,2% op 30+ SG 1-3. Dat is het beste resultaat sinds eind 2016. 
     
  • Sinds begin 2023 worden Radio2 en Radio2 Bene Bene samen aangeboden. Deze combinatie is marktleider op kerndoelgroep 35-64 met een marktaandeel van 20,9%. Wekelijks stemmen 763.000 luisteraars af op deze zenders. De gemiddelde luisterduur is 224 minuten per dag.  
     
  • Studio Brussel & De Tijdloze doen het goed met een gezamenlijk marktaandeel van 14,5% op kerndoelgroep 18-44.
     
  • MNM & MNM Hits kloppen gezamenlijk af op 14,1% marktaandeel op kerndoelgroep 18-44. 28,9% van de 18- tot 44-jarigen worden met MNM en MNM Hits bereikt.
     
  • SuperSelexy 18-64 heeft een mooi weekbereik op 18-64 van 61%. Deze radiozenders halen samen een marktaandeel van 53,1% op 12+ of 45,9% op 18-64.
     
  • SuperSelexy Business behaalt een weekbereik van 51.4% op de doelgroep kaderleden.

 

De nieuwe CIM-infografiek met de meest recente mediaplanning-cijfers vind je hier:

Infographic_CIM_NL_Febr2023
Download

Je mediaplan optimaliseren met het VRT-radiobereik?

Contacteer ons. 

 

Bron: CIM RAM Noorden, mediaplanningsgolf januari-december 2022, ma-zo, 6-22u.