Peter Baert
Peter Baert
19/06/2019
Peter Baert is componist en eigenaar van studio Raygun. Hij produceert sound identities en muziek voor radio, film, tv en reclame. Als audioliefhebber volgt hij de radio- en audiocategorie in Cannes uiteraard op de voet. Hij beluisterde bijna alle van de 974 inzendingen: naast alle Belgische masterpieces doen deze internationale inzendingen zijn audiohart sneller slaan.
1. People change, power doesn’t
“Deze mag gerust Gold winnen voor mij. Perfect script, perfecte casting, perfecte muziek: kippevel!”
2. Words: Crime

“ Zuiver idee, dat perfect is uitgevoerd. Doeltreffende boodschap gebracht in een kort format: sterk in alle eenvoud."

3. Burger King BOT Whoppers

“Dat er veel inzendingen zouden zijn die inspelen op Artificial Intelligence, viel te verwachten. Burger King speelt hier, op zijn eigen manier, handig en leuk op in. Credits voor originaliteit.”

  • Winnaar GOLD LION in Retail-categorie
4. Do what feels right

“Straffe performances en copy, de Father spot raakt echt. Maar toegegeven: bij de pay off bleef ik wel wat op mijn honger zitten.”

5. Save our libraries

“Klassieke verhalen herwerkt alsof het merk publieke bibliotheken zou sponsoren. De campagne kwam na de aankondiging van de Canadese overheid dat de budgetten voor bibliotheken zouden gehalveerd worden. Superrelevant dus en vooral: waanzinnig goed uitgevoerd.”

6. Westworld: The Maze

“No words, gewoon proberen deze (via Amazon Alexa)”

  • Winnaar GRAND PRIX in Use of audio technology / Voice-activation
  • Winnaar SILVER LION in Branded content / Podcasts
  • winnaar BRONZE LION in Media / Entertainment

En dan is er nog de spot van Nestlé van Ponce Buenos Aires, waar voetbalcommentatoren een voetbalmatch in Argentië becommentariëren op een zen-manier om te voorkomen dat uitzinnige supporters een hartaanval zouden krijgen. Of de spot van Whiskas, waar BBDO Toronto een heuse radioshow van 45 minuten maakte om je kat rustig te houden terwijl je naar de dierenarts rijdt. Zoveel straffe creaties, maar ik moet ergens stoppen. 

Zin in meer?

Ontdek alle inzendingen van Cannes Lions 2019 op: www.lovethework.com