Caroline  van der Kooi
Caroline van der Kooi
Media Adviseur Radio 2
23/07/2019
#KoopLokaal is in deze tijden de boodschap. Niet verwonderlijk dat lokaal adverteren steeds populairder wordt. Michel Neven van Electro Neven in Limburg weet waarom. Dankzij een regionale radiocampagne via Radio 2 Limburg in 2019 verkocht zijn promostock in 3 weken uit. Benieuwd hoe dat in zijn werk ging? Ontdek de kracht van lokaal en informeer je hoe ook jouw business kan profiteren van de ijzersterke voordelen van regionaal adverteren.

1. Consumenten willen weten in wat er in hun regio gebeurt.

​De opening van een nieuwe winkel, lokale opendeurdagen, een nieuw stadsproject: als het onze buurt betreft, willen we het weten. Geen geïnteresseerder publiek dan een regionaal publiek.

Michel Neven: “Lokaal adverteren is dichtbij adverteren. We zijn verankerd in de buurt, dat geeft vertrouwen. Mensen willen weten wat speelt bij ons.”

2. Bereik een uniek publiek

Bereik een groot en uniek publiek binnen een betrouwbare en relevante redactionele omgeving. Je commerciële boodschap zit tussen drukbeluisterde programma’s. Dat betekent: een gegarandeerd bereik op een kwalitatieve manier.

Michel Neven: “Dankzij regionale radio kan ik mijn acties snel aan een groot publiek in de buurt kenbaar maken.”

3. Hoge ROI, weinig waste

Bij regionale communicatie telt elke cent. Traffic is cruciaal voor kleine bedrijven en plaatselijke handelaars. Met regionale radio bereik je de mensen die in de buurt van je winkel luisteren en duw je ze naar je zaak. Hoge ROI, weinig waste.

Michel Neven: “Dankzij de campagne op Radio 2 Limburg was onze promo in drie weken tijd uitverkocht. We hebben de spots zelfs moeten stopzetten omdat onze stock uitgeput was”.

“Na drie weken moest ik Radio 2 Limburg vragen de spot stop te zetten omdat mijn hele winkelvoorraad uitverkocht was.

4. Op maat van jouw budget

Lokale communicatie is voordelig en beschikbaar voor elk budget. We stellen een campagne samen op maat van jouw budget. Focus op één bepaalde regio, of breid je campagne gaandeweg uit: het kan allemaal.  

Michel Neven: “Ik dacht aanvankelijk: radio is niets voor ons, veel te duur. Maar je zal versteld staan wat allemaal mogelijk is. En hoe snel je je investering terugverdient.”

5. Lokale radio is flexibel en speelt kort op de bal

Michel Neven: "Wij beslisten een airco-promo de Limburgse ether in te sturen tijdens de voorbije warme zomerperiode. De spot sprak de taal van onze klanten, met uitdrukkingen van bij ons."

Benieuwd naar de kracht en mogelijkheden van lokaal adverteren?

Contacteer onze regiomatchmakers Wouter De Bruyn of Caroline van der Kooi.

Wouter De Bruyn

Media Adviseur Radio 2

Caroline van der Kooi

Media Adviseur Radio 2